در راستای تحقق وعده های رئیس جمهور به جوانان رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در اردیبهشت ماه امسال جلیل بادام فیروز را به عنوان رئیس پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار منصوب کرد.

در دو انتخابات ریاست جمهوری اخیر نقش زنان و جوانان در بدست گرفتن سپهر سیاسی کشور توسط دولت تدبیر و امید بی بدیل بوده لذا یکی از وعده های روحانی در انتخابات سال ۹۲ و ۹۶ استفاده بیشتر از جوانان و زنان در پست های مهم مدیریت کلان کشور بوده است.

به گزارش خبرگزاری یوپنا در راستای تحقق وعده های رئیس جمهور به جوانان رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در اردیبهشت ماه امسال جلیل بادام فیروز را به عنوان رئیس پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار منصوب کرد.

در سابقه کاری بادام فیروز مدیرکلی محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد، مشاور امور مجلس سازمان محیط زیست و معاون پژوهشکده محیط زیست دیده می شود.

در این مدت کوتاهی که بادام فیروز به عنوان رئیس پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار منصوب شد تغییر و تحولات رو به رشدی را در این حیطه شاهد هستیم به طوری که انگیزه جوانی مدیر جوان محیط زیست توانست نگاه ها را به سمت خود هدایت کند.

انتصابات

انتصابات مدیریتی همیشه با چالش های روبه رو می باشد، بادام فیروز توانست در این مدت با انتصاب های شایسته این معزل انتصاباتی را در پژوهشگاه محیط زیست رفع کند. وی طی احکامی شهرام شیران زایی را بعنوان معاون مالی و اداری، دکتر اردوان زرندیان را به سمت سرپرست معاونت پژوهشی، دکتر سید قاسم قربانزاده زعفرانی را به سمت مدیر امور پژوهش و دکتر فرهاد حسینی طایفه را به عنوان مدیر گروه پژوهشی تنوع زیستی و ایمنی زیستی منصوب کرد و تعادلی را در پژوهشکده برقرار نمود.

روند رشد درآمدهای اختصاصی پژوهشکده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل

با توجه به تحریم ها و کاهش بودجه دولت یکی از برنامه های مهم بادام فیروز گسترش درآمدهای اختصاصی پژوهشکده عنوان شد، در این مدت محدود وی با مدیریت صحیح توانست این امر را محقق کند به طوری که مدیر امور مالی، با اعلام اینکه درامد اختصاصی پژوهشکده نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی حدود پنج برابر داشته است، گفت، این مهم را نتیجه سیاست گذاری فعالیت های پژوهشی و سایر امور کاربردی در پژوهشکده عنوان کرد.

بودجه ۹۸

بادام فیروز توانست از طریق تعامل و چانه زنی با دولت و مجلس یک ردیف اختصاصی در لایحه بودجه ۹۸ برای پژوهشکده ایجاد کند با ایجاد ردیف طرح تملک دارایی های سرمایه ای برای پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ ،تامین امکانات و تجهیزات، ساماندهی فعالیت های پژوهشی و استاندارد سازی فضای تحقیقاتی پژوهشکده تسهیل می گردد.

برگزاری استارت آپ ها

بادام فیروز همچنین از برگزاری استارات آپ های بزرگ در حوزه مدیریت محیط زیست با همکاری شهرداری خبر داد و گفت: طراحی شبکه ارتباط دانشگاه ها و محققان به منظور ترویج یافته ها و مدیریت دانش در حوزه محیط زیست در دستور کار این پژوهشکده قرار دارد.

برخی از مهم ترین فعالیت های پژوهشکده در چند ماه اخیر به شرح زیر می باشد:

تدوین پیش نویس دستور العمل ارزیابی تیلاپیا ،طراحی سامانه پایش صنایع با همکاری دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست، انجام تحقیقات میدانی با موضوع مالچ زیستی برای مهار گرد و غبار ،امکان سنجی لقاح و تکثیر در اسارت یوزپلنگ با همکاری موسسه پژوهشی رویان، طراحی سامانه آزمایشگاه های معتمد از مهمترین برنامه های پژوهشکده محیط زیست در سه ماه گذشته بوده است.

به طور کلی می توان گفت با توجه به موقعیت جغرافیایی و خشک منطقه ای ایران و همچنین بحران های زیست محیطی که در چند سال اخیر گریبانگر کشور شده است، مدیریت صحیح و بروز می تواند نقش بسزایی در کاهش آسیب های زیست محیطی در کشور داشته باشد.