میزگرد تخصصی مبارزه با مواد مخدر در دانشگاه پیام نور استان مازندران برگزار شد.

به  گزارش خبرگزاری یوپنا،در این میزگرد دکتر محمودشیخ الاسلامی با اشاره به بروز آسیب های ناشی از شیوع مصرف مواد مخدر برضرورت مبارزه جدی و اصولی با این پدیده خانمانسوز تاکید کرد.

وی بیکاری،فروپاشیدگی خانواده ها ، هتک حیثیت و زیان های مادی و معنوی را از مهم ترین پیامدهای استعمال مواد مخدر در جامعه عنوان کرد.

وی دسترسی به شبکه های اجتماعی و پررنگ شدن این شبکه ها در ایجاد جذابیت های کاذب درخصوص استعمال مواد مخدر اظهارداشت:در مبارزه با مواد مخدر باید از ظرفیت سرمایه ها و سمن های اجتماعی استفاده کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان مازندران بر ضرورت استفاده از ظرفیت های علمی اساتید دانشگاه در حوزه مولفه های اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.

در ادامه این نشست علی اصغر میرزایی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران گفت:برخی نتایج صورت گرفته از مصرف مواد مخدر نشان می دهد استرس،افسردگی و اضطراب از مهمترین عوارض ناشی از مصرف مواد مخدر است.

وی افزود:بی حسی اجتماعی ،لجبازی و تعارضات خانوادگی و برقراری ارتباط با دوستان و در دسترس بودن و سکونت بیرون از خوابگاههای دانشجویی از مهم ترین پیامدهای سوء مصرف موادمخدر اعلام شده است.

میرزایی تصریح کرد:هدف از برگزاری این نشست ها استمداد از دانشگاهها و استفاده از ظرفیت های علمی و پژوهشی اساتید دانشگاه می باشد.

وی با بیان اینکه در دنیا بیش از ۱۰میلیون شغل در رابطه با مواد مخدر وجود دارد،گفت:نگاه سرمایه داری و سودجویی به مقوله مواد مخدر دیده می شود.

وی ابراز امیدواری کرد:دیگر در آینده ،جامعه ما دغدغه اعتیاد و مواد مخدر وجود نداشته باشد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر یادآورشد:متاسفانه سرعت  دسترسی به مواد مخدر افزایش پیدا کرده است.

در ادامه پنل تخصصی اعتیاد از دیدگاه روان شناسی  توسط دکتر محمودرضا هاشم ورزی و اعتیاد از دیدگاه جامعه شناسی  توسط دکتر شهرام ملانیا جلودار ارائه شد.