این دانشجوی مسن « محمود سرخوش» نام دارد که هم اکنون با علاقه و پشتکار فراوان در مقطع کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات IT از دانشگاه پیام نور مرکز بهار فارغ التحصیل گردید.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، این دانشجوی مسن « محمود سرخوش» نام دارد که هم اکنون با علاقه و پشتکار فراوان در مقطع کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات IT از دانشگاه پیام نور مرکز بهار فارغ التحصیل گردید.

دکتر صفی اله صفایی رئیس دانشگاه پیام نور منطقه ۴ و استان همدان در دیدار صمیمی با این دانشجوی مسن ابراز خرسندی از تلاش و پشتکار ایشان نموده و از حضور و تحصیل ایشان با کهولت سن در فضای دانشگاه پیام نور تقدیر و قدردانی نمودند.

محمود سرخوش متولد سال ۱۳۱۷ است بازنشسته اداره بازرگانی استان همدان می باشد. مسن ترین دانشجوی استان همدان که دارای ۳ فرزند دو پسر که هر دو مهندس و یک دختر که دارای مدرک دکتری مدیریت بین الملل در کشور امارات زندگی می نمایند.

ایشان انگیزه اصلی خود از ادامه تحصیل را افزایش امید به زندگی و بکارگیری فعالیت های ذهنی برای جلوگیری از ابتلا به آلزایمر و فراموشی عنوان کرد. همچنین ایشان انگیزه خود از ادامه تحصیل در این سن را علاقه وافر به تحصیل و کسب علم و دانش عنوان کرد و گفت: از زمان کودکی به درس علاقه شدیدی داشته و این جمله که ز گهواره تا گور دانش بجوی را به عنوان یکی از شعارهای خود همواره مدنظر داشته و تا زنده است آن را سرلوحه کار و زندگیش قرار خواهد داد و از ادامه تحصیل دست برنخواهد داشت.

وی در مورد وضعیت تحصیلی خود نیز گفت: تمام نمراتم خوب بوده و در یادگیری دروس دانشگاه مشکلی ندارم زیرا معتقدم قدرت یادگیری نعمتی است که خداوند به بنده هایش عطا فرموده و از این رو باید از این نعمت خداوندی به نحو مطلوبی استفاده کرد.

محمد سرخوش اضافه کرد: تحصیل موجب نشاط و شادمانی و تقویت حافظه وی در بخش های مختلف زندگی شده است و به این امر معتقد است که یادگیری علم و دانش انگیزه و امید وی را برای زندگی دو چندان کرده است. وی در زمنیه انتخاب رشته تحصیلی اش گفت: رشته IT را به خاطر سختی و پیچیدگی آن و نیز علاقه ای که به آن دارد انتخاب کرده ام زیرا معتقدم هرکسی باید با توجه به علایق و استعدادش در انتخاب رشته دانشگاهی اش اقدام کند.

وی با بیان اینکه در مقطع کارشناسی ارشد برق و الکتروینک دانشگاه پیام نور تهران شمال پذیرفته شده اند گفت: خوشبختانه شرایط خوبی بر فضای دانشگاه پیام نور حاکم است و وی رابطه بسیار خوبی با همکلاسی های خود داشته و همه آنها را مانند فرزندانش دوست دارد و آنها نیز با وجود آنکه بیش از شصت سال با وی اختلاف سنی دارند ولی رابطه دوستانه ای با وی داشته و حتی در دروس دانشگاهی به وی نیز کمک شایانی می کنند.مسن ترین دانشجوی حال حاضر کشور می گوید : اساتید دانشگاه نیز رابطه خوبی با وی داشته و همگی آنها از اینکه با این سن همچنان به تحصیل علم و دانش علاقه مند است او را همواره مورد تشویق قرار می دهند.

در پایان در نشست صمیمی رئیس دانشگاه پیام نور منطقه ۴ و استان همدان با اهدا هدیه و لوح تقدیر از تلاش و پشتکار و فارغ التحصیلی ایشان قدردانی نمودند.