رییس دانشگاه پیام نور استان بوشهر گفت: دومین همایش فرهنگ زندگی و مسائل روان شناختی با محوریت تحکیم و تعالی خانواده به میزبانی استان بوشهر برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، محمدرضا بحرانی رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهرگفت: دومین همایش فرهنگ زندگی و مسائل روان شناختی با محوریت تحکیم و تعالی خانواده در تاریخ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ توسط دانشگاه پیام نور و موسسه انوار طاها برگزار خواهد شد.

محمد رضا بحرانی در خصوص محورهای اصلی همایش گفت: محورهای اصلی همایش روانشناسی و چالش های زندگی، روانشناسی و خانواده، روانشناسی و سبک زندگی، روانشناسی و زن، روانشناسی و دوره های مهم رشدی، روانشناسی و معنویت، روانشناسی و آموزش و پرورش، روانشناسی و کار، روانشناسی و جامعه ی سالم از محورهای اصلی این همایش است.

وی  افزود: کلیه مقالات این همایش در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و علاقمندان می توانند مقالاتت خودرا تا تاریخ ۱۵ بهمن ماه به دبیرخانه همایش ارسال نمایند.

وی درخصوص اهمیت موضوع خانواده از منظر روانشناسی و دلایل برگزاری این رویداد علمی گفت: خانواده به عنوان اولین کانونی که فرد در آن قرار می‌گیرد دارای اهمیت شایان توجهی است. اولین تأثیرات محیطی که فرد دریافت می‌کند از محیط خانواده است و حتی تأثیرپذیری فرد از سایر محیط ها می‌تواند نشأت گرفته از همین محیط خانواده باشد. خانواده پایه گذار بخش مهمی از سرنوشت انسان است و در تعیین سبک و خط مشی زندگی آینده ، اخلاق ، سلامت و عملکرد فرد در آینده نقش بزرگی بر عهده دارد؛ به همین دلیل این رویداد علمی با تکیه برمسایل روانشناسی و محوریت تحکیم بنیان خانواه برگزار خواهد شد