دکتر علیرضا آبرود رئیس دانشگاه پیام نور استان چهارمحال و بختیاری ، هم زمان با فرا رسیدن دهه مبارک فجر با حضور در نماز جمعه و ایراد سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه به تشریح ارائه دستاوردهای چهل ساله آموزش عالی کشور و دانشگاه پیام نور پرداخت .

به گزارش خبرگزاری یوپنا،در این مراسم که در مصلای شهر سورشجان برگزار شد ، دکتر علیرضا آبرود ضمن تبریک به مناسبت چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تسلیت دهه فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) گفت : پيروزي انقلاب اسلامي از بزرگترين افتخارات ملت مسلمان ايران است، انقلاب اسلامي ايران ،تجلي شكوهمند حماسه اي است كه در ۲۲ بهمن ، روز پيروزي حق بر باطل و روز رهايي ملت بزرگ ايران، اسلام تولدي دوباره يافت و انديشه معنوي و پاك از طريق انقلاب در قلب تاريخ رسوخ كرد.
ایشان به نقش دانشگاه ها به عنوان محور توسعه کشور اشاره کرد و گفت : دانشگاه ها منبع تولید علم روز و منبع توسعه و تعالی نیروی انسانی هستند به طوری که همه ی کشور ها توسعه خود را در گروه توسعه کیفی دانشگاه خلاصه کرده اند.
رئیس دانشگاه  پیام نور استان با اشاره به اینکه دانشگاه  پیام نور در حوزه آموزش عالی توانسته به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند گفت: دانشگاه  پیام نور با سابقه سی ساله  خود در بعد آموزش، تحقیقات، اشتغال، عمران و اقتصاد شرایط مطلوبی را در کشور ایجاد کرده و به همین دلیل باید جایگاه این نهاد آموزشی را در کشور قدر بدانیم.
وی ادامه داد : نقش پیشروی اجتماعی و تحولات سیاسی ، یکی از کارکردهای ثانوی اما طبیعی دانشگاهاست ، که در جوامع و کشورهای گوناگون ، دانشگاه ها طلایه دار حرکت پیشروانه ، نو گرایانه ، اصلاحی و یا انقلابی جوامع خود هستند.
ایشان افزود : دانشگاه پیام نور  زاییده و فرزند انقلاب است و رشد کمی و کیفی این دانشگاه سبب گستردگی آن به کل استانهای کشور عزیزمان ایران شده است.
 از نظر جمعیت علمی و هم از نظر تعدد رشته و تعداد فارغ التحصیلان بزرگترین دانشگاه  دولتی  کشوراست.
دکتر  آبرود ضمن تشکر از امام جمعه شهر سورشجان و ستاد نماز جمعه  این شهر که فرصت را در اختیار دانشگاه قرار دادند به ذکر تاریخچه ای از  دانشگاه  پیام نور استان چهارمحال و بختیاری پرداخت و گفت : دانشگاه  پیام نور استان مفتخراست به عنوان يکي از دانشگاههاي باکيفيت بالا دربين دانشگاهها و مراکز آموزش عالي درسطح  استان با دارا بود بیش از ۸۰۰۰ هزار دانشجو در ۱۱ مرکز و واحد ، ۸۶  نفر عضو هیأت علمی و ۲۰۰ نفر کارمند  در دو مقطع کارشناسی و ارشد مشغول خدمت خدمت رسانی به علاقه مندان به آموزش عالی  می باشد.
 وی در پایان اظهار كرد اگر امروز كشور در مسير توسعه قرار گرفته به خاطر تلاش هاي جوانان و اساتيد بزرگوار بوده و نتيجه اش اين است كه كشور عزيزمان از نظر رتبه علمي و جهاني جزو كشور پيشرفته جهان قرار گرفته و دانشگاه پیام نور که يكي از افتخارات بزرگ انقلاب اسلامي است همراه با سلسله علمي و پژوهش كشور توانسته وظيفه خود دراين مسير بسيار خوب انجام دهد .