۲۵ هزار نفر دانشجو از دانشگاه پیام نوراستان چهارمحال و بختیاری تا کنون فارغ التحصیل شدند.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، دکتر علیرضا آبرود رئیس دانشگاه پیام نور استان چهارمحال و بختیاری همزمان با فرا رسیدن سالگرد چهلمین سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی ، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و با تأکید بر درخشان بودن دستاوردهای انقلاب اسلامی در تمامی حوزه ها خصوصا در حوزه آموزش عالی عنوان کرد : دانشگاه  پیام نور استان در ابتدای فعالیت خود تنها  با دو مرکز شهرکرد و بروجن و تعداد ۳۵۰دانشجو کارش را آغاز کرد اما به لطف انقلاب اسلامی هم اینک  بیش از هشت هزار دانشجو در ۱۱ مرکز و واحد فعال در شهرستان های استان  ودر ۲۵۰ کد رشته محل در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد که  از رشد بالایی نسبت به سال‌های گذشته برخوردار بوده است مشغول خدمت رسانی به دانشجویان می باشد.

 

وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های اصلی دانشگاه پژوهش است، اظهار کرد: در طول فعالیت دانشگاه در استان تا کنون  ۱۱۰۰ مقاله علمی از اساتید و دانشجویان این دانشگاه در مقالات معتبر داخلی و خارجی به چاپ رسیده و۳۰ عنوان کتاب توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه تالیف شده است.

 

دکتر آبرود، انتشار ۴۰ نشریه علمی و فرهنگی، ۶۷ عنوان قهرمانی ملی و بین المللی و ثبت ۱۴ اختراع را از دیگر افتخارآفرینی های دانشگاه پیام نور عنوان کرد.

 

رئیس دانشگاه پیام نور استان  تصریح کرد : دانشگاه  پیام نور استان با ۸۳ نفر عضو هیئت علمی  از توان علمی و پژوهشی  خوبی  بر خوردار بوده و کارمندان این دانشگاه با تعداد ۱۴۹ نفر خدمات اداری، آموزشی، پشتیبانی و رفاهی را در بخش‌های مختلف انجام می‌دهند.

 

دکتر آبرود، مساحت فضاهای آموزشی ، کارگاهی آزمایشگاهی و زراعی  دانشگاه پیام نور استان را ۷۴هزار مترمربع اعلام کرد و افزود: ساخت مسجد ، سالن های ورزشی ، به زیر کشت بردن زمین های کشاورزی ، برخورداری از فضاهای آزمایشگاهی و …. از جمله اقدامات دانشگاه در این چند سال بوده است.

 

ایشان به نقش دانشگاه ها به عنوان محور توسعه جامعه اشاره کرد و گفت : دانشگاه ها منبع تولید دانش و توسعه و تعالی نیروی انسانی متخصص مورد نیاز جامعه  هستند به طوری که توسعه کشورها در گروه توسعه کیفی دانشگاه خلاصه می شود .

 

رئیس دانشگاه پیام نور استان چهارمحال و بختیاری توجه به مقوله کارآفرینی را از مهمترین برنامه های این دانشگاه اعلام کرد و افزود: ایجاد مرکز فنی و حرفه ای در دانشگاه برای ارائه آموزش های مهارتی به دانشجویان، برگزاری کارگاه های آموزشی، دوره های عملی و راه اندازی مراکز  نوآوری و شرکت های دانش بنیان  از جمله اقدامات انجام شده در همین راستا بوده است.

 

علیرضا آبرود ، ایجاد دانشگاه پیام نور را از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: سی سالگی دانشگاه پیام نور در درون چهل سالگی نظام مقدس جمهوری اسلامی اتفاق افتاده و این دانشگاه یکی از ثمرات و ماحصل نظام در حوزه آموزش عالی کشور می باشد.

 

ایشان در پایان ، توسعه کمی هدفمند و رشد کیفی در آموزش را به عنوان دیگر هدف مهم دنبال شده در دانشگاه پیام نور استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و افزود: از ابتدای تأسیس این دانشگاه در استان تاکنون ۲۵ هزار دانشجو از مراکز و واحدهای فعال فارغ التحصیل شدند که رشد قابل توجهی می باشد.