اولین همایش ملی اندیشه تمدنی از نگاه امیرالمومنین با تاکید بر نهج البلاغه همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی اسلامی در پیام نور مرکز تهران جنوب برگزار شد.

اولین همایش ملی اندیشه تمدنی از نگاه امیرالمومنین با تاکید بر نهج البلاغه همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی اسلامی در پیام نور مرکز تهران جنوب برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور درباره این همایش اظهار داشت: این همایش در بازه زمانی دو ماه و نیم پذیرایی بیش از صد و ده مقاله بوده و از میان این ۱۱۰ مقاله ۹۲ چکیده مورد پذیرش قرار گرفت که در میان آنها ۵۰ مقاله کامل حائز شرایط داوری از سوی دبیرخانه همایش گردیده است.

دبیر همایش بیان داشت: این همایش از سوی مورد توجه قرار گرفت که در فضای کنونی جهان معاصر اهمیت تمدن بر هیچ یک از انسانها و فرهیختگان پوشیده نیست در عرصه ای که تمدن های جاری در برخی از موارد با بی پاسخ گذاشتن سوالات امروزی انسان ها مواجه هستند ارائه یک پاسخ مناسب به نسل حاضر و اندیشمندان وظیفه سنگین بر دوش دانشگاهیان ایجاد کرده است.

دکترامین ناجی ادامه داد:  این همایش با عنایت به اینکه نهج‌البلاغه و امیرالمومنین را به عنوان یکی از بنیانگذاران تمدن اسلامی می‌داند که نماد بارز آن نامه امام علی به مالک اشتر می باشد که شعار همایش و پوستر همایش نیز هست لذا ما بر آن هستیم که این نامه گویای خوبی از اندیشه و تمدن علوی است.

وی درباره هدف همایش نیز گفت: هدف همایش ایجاد بستر مناسب پژوهشی و اجتماعی برای فضاسازی اندیشه ورزی در  مقام پاسخ به نیازهای امروزی انسان توحیدی بنا نهاده و به دنبال طرح مسئله  در میان جامعه نخبگان  بوده است.

دبیرهمایش در پایان ضمن تشکر از همکاری دانشگاه ها و موسسات آموزشی؛ دانشگاه امام صادق؛ دانشگاه تهران ؛دانشگاه فردوسی مشهد ؛دانشگاه بوعلی سینا همدان و قرآن حدیث تهران و موسسات پژوهشی حوزه نهج البلاغه چون انجمن علمی مطالعات نهج البلاغه ایران نهاد رهبری در دانشگاه پیام‌نور تشکر کرد.