دکتر معصومی رئیس دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی و رئیس دبیرخانه منطقه ۳ دانشگاه پیام نور کشور همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ۳۰ امین سالگرد تاسیس دانشگاه پیام نور ، به تشریح عملکرد این دانشگاه در استان آذربایجان شرقی پرداخت.

دکتر معصومی رئیس دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی و رئیس دبیرخانه منطقه ۳ دانشگاه پیام نور کشور همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ۳۰ امین سالگرد تاسیس دانشگاه پیام نور ، به تشریح عملکرد این دانشگاه در استان آذربایجان شرقی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری یوپنا دکترمعصومی با تبریک این ایام خجسته و اشاره به برکات فراوان انقلاب اسلامی و نیز رشد و توسعه وافر صورت گرفته در عرصه های مختلف علمی ، اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی و …. در ایران عزیز اسلامی ، گفت : دانشگاه پیام نور به عنوان مولود انقلاب در استان آذربایجان شرقی فعالیت خود را از سال تحصیلی ۶۸-۶۷ با مرکز تبریز آغاز کرد و هم اکنون دارای ۲۹ مرکز و واحد دانشگاهی در سطح استان است .

رئیس دبیرخانه منطقه ۳ کشور با بیان اینکه دانشگاه پیام نور از نظر سطح کیفی آموزش رشد بسیار زیادی داشته و امروز به عنوان یک دانشگاه با کیفیت آموزشی بسیار بالا در بین دانشگاههای کشور مطرح است ، گفت : در حال حاضر ۲۵۳۰۹ نفر دانشجو در پیام نور استان آذربایجان شرقی در حال تحصیل هستند که از این تعداد ۲۴۰۹۴ در ۱۳۹ رشته مقطع کارشناسی ، ۱۱۶۱ در ۳۶ رشته مقطع کارشناسی ارشد و ۵۴ در ۲ رشته مقطع دکتری می باشند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان با اشاره به امکانات مختلف آزمایشگاهی و کارگاهی و تجهیز مناسب آنها در سال های اخیر ، گفت : به عنوان یکی از دانشگاههای مطرح استان ، با سازمانها و دانشگاههای مختلف استان در زمینه های مختلف تفاهم نامه همکاری داشته ایم و در زمینه برگزاری آزمونهای مختلف زبان برای مقطع دکتری و نیز برگزاری آزمونهای مختلف استخدامی سازمان سنجش و سایر نهادهای دولتی با ادارجات و سازمانهای استان همکاری می کند.

وی با اشاره به دانش آموختگی حدود ده هزار نفر از دانشگاه پیام نور استان ، گفت : در راستای تکریم ارباب رجوع و کمک به دانشجویان در عرصه استخدام و تسریع در جذب نیروی انسانی ، با تدابیر صورت گرفته و ایجاد زیرساخت ها در یک روز کاری مدرک گواهی موقت برای دانشجویان صادر می شود .

دکتر معصومی با اشاره به اولویت های مهم فرهنگی دانشگاه و اینکه دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی در عرصه فرهنگی جزو فعال ترین دانشگاه های استان و کشور است ، گفت : در حال حاضر تعداد ۶۹ کانون علمی ، ۹۵ انجمن علمی ، ۴۱ نشریه دانشجویی ، ۱۳ مرکز مشاوره ، ۵ مجتمع فرهنگی و هنری و ۶ سالن ورزشی در این استان وجود دارد و در حال فعالیت و ارائه خدمات بوده  و اعزام ۶۰  گروه جهادی با تعداد ۱۱۹۴ ، ۱۸۳۰ اردوی فرهنگی به ظرفیت ۵۴۹۰۰ ، ۸۹۸۷ کارگاه آموزشی و علمی و کرسی های آزاد اندیشی نیز جزو افتخارات دانشگاه پیام نور این استان است .

دکتر معصومی با اشاره به افتخارات کسب شده متعدد توسط دانشجویان دانشگاه پیام نور استان ، گفت : کسب ۲۴ عنوان برتر استانی و کشوری در مسابقات قرآنی ، ۶۸ مقام استانی و ۱۴ مقام کشوری در مسابقات کتاب خوانی با حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر دانشجو ، کسب ۲۵ عنوان برتر استانی و کشوری در مسابقات مختلف ورزشی استان و کشور ، حضور ۱۵۰۰ دانشجو در ۱۱ دوره جشنواره حرکت و کسب ۵۲ رتبه برتر استانی و کشوری ، حضور ۱۳۲۸ نفر دانشجو در ۱۱ دوره جشنواره رویش و کسب ۳۸ عنوان برتر استانی و کشوری ، حضور ۱۶۷۴ نفر دانشجو در ۱۱ دوره جشنواره نشریات و کسب ۸۷ عنوان برتر استانی و کشوری تنها گوشه ای از صفحات دفتر افتخارات این استان است.

وی با اشاره به دارا بودن حدود ۹۸۲۲۰ مترمربع فضای آموزشی ، اداری و ورزشی این استان ، گفت : ۴ پروژه عمرانی شامل ساختمان آموزشی ۶۰۰۰ متر مربعی مرکز تبریز ، ساختمان آموزشی ۱۴۰۰ مترمربعی واحد ورزقان سوله ورزشی ۱۶۵۳ متر مربعی مرکز مراغه ، ساختمان آموزشی ۱۴۰۰ متر مربعی مرکز میانه در دهه فجر و تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهند رسید.

دکتر معصومی در پایان با اشاره به اینکه تعداد ۵۴۱ نفر همکار اداری  و ۲۲۴ نفر عضو علمی در این استان مشغول به فعالیت هستند ، اهم فعالیت های صورت گرفته در حوزه اداری و پژوهش و فناوری را بدین شرح اعلام کرد :

تبدیل وضعیت ۶۸ نفر از کارکنان قراردادی به پیمانی

ارتقاء رتبه ۳۰۷ نفر از کارکنان اداری

ترفیع پایه ۴۳۹ نفر از کارکنان اداری

تجهیز ۱۹ باب مهمانسرا برای رفاه همکاران

چاپ  ۷۶۰ مقاله  در مجلات  ISI  در ده سال اخیر

چاپ ۷۳۹ مقاله در مجلات ISC  در ده سال اخیر

چاپ ۷۴۹ مقاله در مجلات علمی – پژوهشی در ده سال اخیر

۳۶۰۵ مقاله ارائه شده در کنفرانس های ملی و بین المللی داخلی و خارجی در ده سال اخیر

۴۷۶ طرح پژوهشی انجام یافته در ده سال اخیر

تالیف و ترجمه ۴۰۸ کتاب در ده سال اخیر

ثبت ۲۳ مورد اختراع و اکتشاف در ده سال اخیر

راه اندازی و تجهیز ۳ مرکز نوآوری با همکاری پارک علم و فناوری استان

راه اندازی و تجهیز مرکز نوآوری مرکز تبریز با مجوز معاونت علمی ریاست جمهوری