جشن بزرگداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور مسئولین و دانشجویان در دانشگاه پیام نور مرکز تهران جنوب برگزار شد.

به گزارش یوپنا، جشن بزرگداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور مسئولین و دانشجویان در دانشگاه پیام نور مرکز تهران جنوب برگزار شد.

دکتر اورکی رئیس دانشگاه پیام نور تهران جنوب در جمع دانشجویان ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران با اشاره به اهمیت نگرش نسل جوان ما به انقلاب اظهار داشت: دانسته های نسل جوان ما از انقلاب مربوط به اطلاعات منتشره در رسانه هاست و از آنجاییکه یکی از مهمترین راه های شکل گیری نگرش ها اطلاعاتی است که به ما داده می شود و این اطلاعات از طریق رسانه های دیداری، شنیداری، مکتوب و غیر مکتوب، فضای مجازی و … به افراد منتقل می شود، باید نسبت به آنچه که در رسانه ها خصوصا فضای مجازی درباره انقلاب مطرح می شود هوشیار باشیم و اجازه ندهیم نگرش ما نسبت به انقلاب بزرگ اسلامی ایران تحت تاثیر اطلاعات نادرست قرار گیرد.

وی با بیان ویژگی های انقلاب اسلامی ایران گفت: حضور خودجوش گروه ها و طیف های مختلف مردم در کنار هم با وجود تبعیض ها و تفاوت هایی که در آن زمان وجود داشت از ویژگی های این انقلاب است و می توان گفت مشارکت مردمی شاخصه انقلاب ماست.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز تهران جنوب در ادامه تصریح کرد: امروز انقلاب با قدرت به سمت جلو حرکت می کند، انقلاب ما اهداف و حرکتی مبارک، مشخص و درست داشته است و اگر امروزه مسائل و مشکلاتی وجود دارد نباید این موارد را به پای انقلاب گذاشت بلکه باید آنها را از انقلاب و اهدافش تفکیک نمود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین فرجی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان تهران با شاره به قیام تنباکو و جنبش مشروطه به بیان نقش مرجعیت و روحانیت در دورانهای مختلف پرداخت و گفت: مرجعیت شیعه طی دورانهای گذشته در کنار اقشار مردم حاضر بودند و در پیروزی این وقایع نقش بسزایی داشتند.

وی ضمن اشاره به اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) به بیان تلاشهای ایشان برای گفتمان اسلامی و بیداری اسلامی پرداخت و اظهار داشت: در دوره محمدرضا پهلوی در سال ۱۳۴۲ امام وارد عمل شد و بحث انقلاب مطرح شد. صاحبنظران وقت ههیچ احتمالی برای پیروزی این انقلاب نداشتند، اما به فضل الهی این اتفاق افتاد و فضا برای تبدیل گفتمان ها به عمل سیاسی باز شد.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی افزود: در آن زمان فکر بود، بیداری اسلامی بود ولی به عمل سیاسی تبدیل نشده بود. بعد از انقلاب اسلامی ایران گفتمان ها به عمل سیاسی تبدیل شد، نه فقط در ایران که در کل خاورمیانه این بیداری اسلامی ریشه دوانید و از ماحصل این انقلاب است که شاید بتوان گفت امروزه ایران مستقل ترین کشور دنیاست.

جشن بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران با شعرخوانی شاعران جوان، تجلیل از دانشجویان برتر مرکز تهران جنوب در حوزه های علمی، فرهنگی، ورزشی و … ادامه یافت.

همچنین در این جشن از کارکنان بازنشسته، اعضای هیات علمی و کارکنان منتخب مرکز نیز تقدیر شد.