تفاهم نامه دبیرخانه تقریب مذاهب دانشگاه پیام نور با مجمع تقریب مذاهب با حضور معاون فرهنگی دانشگاه پیام‌نور و معاون مجمع تقریب مذاهب در گرگان منعقد شد..

تفاهم نامه دبیرخانه تقریب مذاهب دانشگاه پیام نور با مجمع تقریب مذاهب با حضور معاون فرهنگی دانشگاه پیام‌نور و معاون مجمع تقریب مذاهب در گرگان منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا حجت الاسلام علم الهدی معاون مجمع تقریب مذاهب در این ضمن تقدیر و تشکر از مسولین دانشگاه پیام‌نور در این مراسم افزود: از دانشگاه پیام نور خصوصا  استان گلستان و دکتر ناجی  که بانی این امر شدن و زمینه فعالیت های تقریبی را در دانشگاه ایجاد کرده اند تشکر می کنیم.

وی ادامه داد:  ما بر این اعتقاد هستیم که تفکر تقریب از دو مجرا میتواند وارد جامعه شود  یک مجرا اون حوزهای علمیه و جریان مذهبی هستند و مجرا دوم  دانشجویان واساتید محترم و در حقیقت دانشگاها ی کشور می باشند.

وی بیان کرد: ما معتقد نیستیم که فعالیت تقریبی انحصارا باید از طریق مجمع تقریب دنبال شود چون این فعالیت و فکر گستر ده ایی است و  باید همه ارگان ها و نهاد ها احاد مردم و همه متفکرین و دلسوزان نخبگان دانشگاهی و حوزوی باید کنار هم جمع بشوند تا بتوانند تفکر تقریبی رو در جامعه ایجاد کنند که نتیجه این تفکر  اتحاد مسلیمن جهان شود.

حجت الاسلام علم الهدی ادامه داد: وحدت به معنی اتحاد و امت واحد است. مذاهب اسلامی با حفظ هویت؛  در اصول  مشترک هستند و  تفاوت مذهبی نمیتواند ما مسمانان را از هم جدا کند مقصود ما از وحدت  حذف مذاهب نیست ما در مجمع تقریب اعتقاد داریم که مذاهب اهل سنت و  تشیع می توانند در کنار هم مسالمت امیز زندگی کنند و در یک دایره وسیع تر و گسترده تر ما مسلمان هستیم.

وی در پایان گفت: تشکیل  این جلسات  یک سری تجربیات را به ما منتقل می کند و ما باید با توجه به این جلسات و مسولیت آینده حافظ انقلاب و آرمان های امام باشیم.