جشن بزرگ ۴۰ سالگی انقلاب به همت مجمع دانشگاهیان خراسان جنوبی در سالن اجلاس دانشگاه پیام نور برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری یوپنا،در این جشن که همزمان با خجسته میلاد بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) بود؛ دکتر سید حجت هاشمی رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند بعنوان نماینده مجمع دانشگاهیان استان به حضار خیر مقدم گفتند و اظهار داشتند توسعه آموزش عالی در سطح استان و شهرستان بیرجند از بزرگترین دستاوردهای چهل ساله انقلاب در این منطقه است.

 

دکتر هاشمی نیز اشاره به توسعه کمی شهر بیرجند داشت و به گوشه ای از اقدامات زیر بنایی و توسعه کمی شهرها در این ۴۰ سال پرداخت و از دانشجویان خواست در برابر هجمه های دشمن همچون همیشه باهوش باشند.

 

در ادامه گروه تئاتر دانشجویی با نمایش طنزگانه نحوه نمره گرفتن دانشجویان و خوابگاه پرداخت که با استقبال و تشویق پرشور حاضران که بالغ بر ۱۲۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاهها بود مواجه شد.

 

عبدالله مولوی حقیقی نیز بعنوان یکی از بهترین خوانندگان استان دو موسیقی زنده و پرشور برای حضار اجرا نمود.

 

در ادامه محمد حسینی مشاور استاندار نیز ضمن اشاره به خوداتکایی و خودباوری جوانان گفت: با نگاه به درون و باور توان خود و بر اساس واقعیت باید قدم برداشت و آن طرف مرزهای ایران زمین هیچ چیزی بدون چشم داشت و کسب منفعت برای بیگانگان وجود ندارد. ایشان نیز حادثه تروریستی محور زاهدان – خاش و شهادت جمعی از پاسداران رشید اسلام را تسلیت گفت و این اقدامات تروریستی را نشان دهنده خوی ددمنشانه دشمنان انقلاب و ملت ایران از جمله آمریکا و اسرائیل عنوان کرد و گفتند:تأثیر گذاری انقلاب اسلامی ایران و اتحاد ملت شریف ایران همیشه مشتی محکم بر دهان یاوه گویان و اینگونه کشورها بوده است.

 

برش کیک چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی ،اجرای زیبا و دلنشین گروه تواشیح و پخش کلیپ های توسعه و دستاوردهای دانشگاههای استان خراسان جنوبی از دیگر برنامه های جانبی این جشن بزرگ بود.