رئیس دانشگاه پیام نور، کشاورزی پایدار را از جمله استراژی های کلان اقتصاد زیستی بیان کرد و گفت: برای تحقق اهداف نیازمند تکنولوژی زیستی هستیم.

 رئیس دانشگاه پیام نور، کشاورزی پایدار را از جمله استراژی های کلان اقتصاد زیستی بیان کرد و گفت: برای تحقق اهداف نیازمند تکنولوژی زیستی هستیم.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، محمدرضا زمانی صبح چهارشنبه در همایش ملی زیست شناسی در ساری با اشاره به اینکه اقتصاد زیستی بحث جدیدی در دنیا است گفت: سوخت و انرژی این اقتصاد از تحقیقات و نوآوری حاصل می شود و برپایه مطالعات بیولوژیک تعریف شده است.

وی افزود: زیست شناسی در فرایندهای زیستی کاربرد دارد و اقتصاد زیستی براساس نیازهای جامعه ایجاد شده است و تا ۲۰۳۰ دنیا به ۵۰ درصد غذای بیشتر نیاز دارد بنابراین در حوزه باید به زیست شناسی توجه کرد.

زمانی ادامه داد: برای اشتغال فارغ التحصیلان زیست شناسی آینده روشنی وجود ندارد اما برای کارآفرینی، ثروت و نیازهای جامعه، زیست شناسی کارکرد ویژه ای دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران با اشاره به استراتژی دنیا برای اقتصاد زیستی تصریح کرد: کشاورزی پایدار ازجمله استراتژی کلان اقتصاد زیستی است و باید برای رسیدن به اهداف به تکنولوژی زیستی نیاز است.

وی افزود: برای رسیدن به ارزش افزوده بیشتر در مسائل اقتصادی، برنامه ای در حوزه منابع زیستی و اقتصاد زیستی نیاز داریم تا منجر به خلق ثروت شود.

زمانی تاکید کرد: برای پیاده کردن الگوی جهانی در زمینه اقتصاد زیستی باید علم، صنعت، دولت و مردم در کنار هم قرار گیرند و اگر این اعتقاد ایجاد شود رسیدن به هدف ممکن خواهد بود.

سومین همایش ملی زیست شناسی با حضور پژوهشگرانی از مناطق مختلف کشور و به مدت دو روز در ساری در حال برگزاری است.