معاون فرهنگی، دانشجویی و اجتماعی دانشگاه پیام نور از سرمایه گذاری این دانشگاه برای ورود ۵۵۰ نفر از دانشجویان به عرصه المپیاد علمی دانشجویی خبر داد.

 

معاون فرهنگی، دانشجویی و اجتماعی دانشگاه پیام نور از سرمایه گذاری این دانشگاه برای ورود ۵۵۰ نفر از دانشجویان به عرصه المپیاد علمی دانشجویی خبر داد.

به گزارش یوپنا محمد هادی امین ناجی  با ابراز امیدواری برای افزایش این تعداد دانشجو به هزار و ۱۰۰ نفر اظهار داشت: طرح های فرهنگی سال جدید متناسب با ذائقه و نیازهای دانشجویان و جامعه برنامه ریزی می شود.

وی افزود: نیاز امروز کشور به حوزه کارآفرینی بر هیچ کس پوشیده نیست؛ برهمین اساس دانشگاه پیام نور از طریق تشکیل کانون ها و انجمن های کارآفرین سعی در آشنایی دانشجویان با محیط کار و فضای اجتماعی دارد.

امین ناجی ادامه داد: علاوه بر کانون های کارآفرین، تشکیل انجمن های محیط زیست نیز یکی دیگر از عوامل ورود دانشجویان به عرصه اجتماعی است. امروزه محیط زیست کشور با تهدیدها، بحران ها و آسیب های جدی مواجه است و این مساله نیازمند فرهنگ سازی در عرصه زیست محیط است.

وی تاکید کرد: جامعه دانشگاهی با ورود به این عرصه می تواند نقش موثری ایفا کند. این اقدام علاوه بر نوآوری، از طریق دانشجو محوری و مخاطب محوری در کاهش هزینه ها نیز موثر است.

به گفته امین ناجی برای دانشگاه پیام نور به عنوان یک دانشگاه نیمه دولتی که بر پایه شهریه دانشجویان استوار است، کاهش هزینه ها بسیار حائز اهمیت است.

معاون فرهنگی، دانشجویی و اجتماعی دانشگاه یادآور شد: تاکنون بسیج اساتید نیز در این حوزه (محیط زیست) وارد نشده بود؛ در حال حاضر این نهاد در سراسر کشور با راه اندازی نهضت درختکاری مشارکت و هم افزایی بسیاری در اساتید و دانشجویان و همچنین مجموعه سازمان منابع طبیعی، فراهم کرده است.

وی همچنین در زمینه دیگر برنامه های فرهنگی – اجتماعی به راه اندازی کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره در سطح استادان و اعضای هیات علمی و دانشجویان اشاره کرد.

امین ناجی همچنین با اشاره به المپیاد علمی دانشجویی خاطرنشان کرد: در حال حاضر المپیاد علمی در ۲۳ رشته مختلف در سطح کشور در حال برگزاری است و دانشگاه پیام نور در ۲۲ رشته آن فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته نیز دانشگاه پیام نور ۶ نماینده در سطح منطقه داشته است، افزود: سه نفر نخست از دانش آموختگان معدل بالای ۱۵ و همچنین دانشجویانی که ۱۰۰ واحد از دروس دوران کارشناسی خود را گذرانده باشند، می توانند برای رقابت در این عرصه آماده شوند.