معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور می گوید: نظارت ویژه در برگزاری آزمون های این دانشگاه موجب افزایش سطح کیفیت علمی شده است

به گزارش یوپنا  محمد علی کریمی  در خصوص سطح علمی دانشگاه پیام نور اظهار داشت: سطح علمی هر دانشگاه بر مبنای خروجی های آن ارزیابی می شود. این خروجی بر ۲ محور آموزش و پژوهش متمرکز است.

وی افزود: در حوزه آموزشی، دانشگاه در هر یک از آزمون های رقابتی موفقیت های قابل توجهی داشته است. نتایج سازمان سنجش و آموزش کشور نیز در حوزه تحصیلات تکمیلی موید این مساله و آزمون های جذب و استخدامی نیز حاکی از این امر است.

به گفته کریمی، آزمون های دانشگاه پیام نور به شکل متمرکز، چهار گزینه و الکترونیکی انجام می شود و به همین دلیل امکان دخل و تصرف در آنها بسیار اندک است.

وی تصریح کرد: هر آزمون درس دانشگاه پیام نور به طور مجزا، در یک ساعت معین و تحت نظارت ویژه برگزار و هر یک از این مسائل سبب افزایش کیفیت حوزه آموزش شده است.

کریمی عنوان کرد: در حوزه پژوهش و فناوری نیز دانشگاه پیام نور سعی در نقش آفرینی در هر یک از حوزه های تولید مقاله، چاپ و انتشار کتاب داشته است. در عرصه مقاله اعم از علمی، پژوهشی و ISI جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور بوده است.

معاون پژوهش و فناوری اظهار داشت: علاوه بر این، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب درسی توسط این دانشگاه به شکل خودآموز برای دانشجویان طراحی و منتشر شده است.

وی یادآورشد: راه اندازی ۱۰ مرکز نوآوری، گسترش مراکز رشد و توسعه فناوری با همکاری پارک علم و فناوری، افزایش شرکت های دانش بنیان و هسته های فناور، انجمن های کارآفرینی، آموزش ترکیبی – تلفیقی حضوری و غیرحضوری (مجازی) و بهره مندی حداکثری از روش های الکترونیکی از جمله فعالیت های پیام نور در زمینه تحقق دانشگاه نسل سوم و چهارم است.

به عقیده کریمی استفاده از تکنولوژی های نوین در افزایش اوقات فراغت دانشجویان نیز موثر است و این زمان را می توان به صورت هدفمند و جهت دار در زمینه رشد و توسعه سطح علمی دانشگاه استفاده کرد.

وی درباره آمار اشتغال دانش آموختگان دانشگاه پیام نور نیز یادآور شد: در رشته های مختلف تحصیلی این آمار متفاوت است؛ اما میانگین این آمار در اغلب رشته های آموزشی مشابه سایر دانشگاه های دولتی و غیردولتی کشور است.

به گفته معاون دانشگاه پیام نور، اغلب دانشجویان این دانشگاه در حین تحصیل، مشغول به کار هستند.