در شرایط کنونی دانشگاهها نسل سوم از آموزش و پژوهش محوری در نسل اول و دوم عبور کرده و به سمت تولید کار و ثروت حرکت می کنند.

به گزارش خبرگزاری یوپنا با حضور  مهندس قهوه چی مدیر عامل شرکت صنعتی خلیق و جباری رییس دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی، پور محسن معاون دانشگاه و مدیران ستادی تفاهم نامه ایجاد فرصت های شغلی در حوزه های تولید و کسب و کار الکترونیک برای دانشجویان و فارغ التحصیلان پیام نور آذربایجان غربی منعقد شد.

رییس دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی با اشاره به حرکت دانشگاه ها در راستای دست یابی به دانشگاه های نسل سوم اشاره کرد و اظهار داشت: در شرایط کنونی دانشگاه ها نسل سوم از آموزش و پژوهش محوری در نسل اول و دوم عبور کرده و به سمت تولید کار و ثروت حرکت می کنند.

کامران جباری با بیان اینکه اگر دانشگاهای نسل سوم  نهادینه شوند بسیاری از مشکلات حال حاضر جامعه مرتفع خواهد شد.

وی تصریح کرد: فرهنگ کارآفرینی و فرهنگ توسعه فناوری باید وارد آموزش ها شود و آموزش به سمتی برود که دانشجویان توانمند و خلاق، رویکرد حل مشکل و مسائل را یافته و یاد بگیرند.

جباری با اشاره به ظرفیت های بی بدیل دانشگاه پیام نور در تربیت دانشجویان و فارغ التحصیلان گفت: دانشگاه پیام نور به عنوان یک مرکز تحقیقاتی نسل سوم، از تمرکز صرف روی آموزش و پژوهش به اشکال مختلف از جمله ارتباط با صنایع بخشی از هزینه های خود را تامین کرده و برای دانش آموختگان کارآفرینی می کند.

وی در پایان تصریح کرد:  با امضای این تفاهم نامه بستر برای ایجاد اشتغال برای دانشجویان در حوزه کسب و کار و الکترونیک کامپیوتر، شهر سازی، تولید رنگ گروه شیمی ایجاد شده است.

 

http://az.pnu.ac.ir/Portal/picture/?1434952/2