قیمت دلار و سکه در ۱۰ روز گذشته نوسانات زیادی را تجربه کرد؛ طوری که فاصله بیشترین قیمت و کمترین قیمت دلار در این بازه زمانی به ۷۰۰ تومان رسید و سکه در این ۱۰ روز از خودش حدود ۲۰۰ هزار تومان نوسان نشان داد

نوسانات قیمت دلار و سکه در ۱۰ روز گذشته به الاکلنگ شبیه بود. هر روز این دو بازار ساز خودشان را می‌زدند. یک روز می‌دیدی با افزایش عرضه توسط صرافی‌های دولتی قیمت دلار به کمترین مقدار در دو سه هفته اخیر می‌رسید و فردای آن روز می‌دیدی بازار متاثر از نوسانات قیمت جهانی قرار می‌گرفت و قیمت‌ها را دوباره بالا می‌کشید. همین اتفاقات باعث شده که این ۱۰ روز، روز‌های خوبی برای دلالان و نوسان‌گیران بازار ارز و سکه رقم بخورد و در طرف مقابل ریسک سرمایه‌گذاری در این بازار‌ها بیشتر شود.

دلار؛ از ۱۲ هزار و ۹۵۰ تا ۱۳ هزار و  ۶۵۰
قیمت دلار در شروع اسفندماه کانال ۱۳ هزار تومانی را افتتاح کرد و در ۱۰ روز گذشته تقریبا در همین کانال قرار داشت. ۱۰ روز پیش یعنی پنجشنبه ۹ اسفند هر دلار آمریکا در بازار غیررسمی ۱۳ هزار و ۵۵۰ تومان قیمت داشت. شنبه با شروع بازار رسمی دلار مجددا به افزایش قیمت خود در هفته قبلی ادامه داد و به ۱۳ هزار و ۶۵۰ تومان رسید. یکشنبه و دوشنبه هفته پیش روز‌های خوبی در بازار ارز رقم خورد. در این دو روز با افزایش عرضه دلار توسط صرافی‌های بازارساز، قیمت دلار دچار کاهش ناگهانی شد و از ۱۳ هزار و ۶۵۰ تومان در روز شنبه به ۱۲ هزار و ۹۵۰ تومان در روز دوشنبه رسید.

به گزارش یوپنا، دلار بعد از مدت‌ها دوباره به کانال ۱۲ هزار تومانی بازگشته بود. در این بین حتی ساعاتی دلار تا ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان کاهش قیمت پیدا کرد، اما این کاهش قیمت تداوم نداشت و در روز بعد یعنی سه‌شنبه دلار رشد عجیبی را تجربه کرد. طوری که هر دلار آمریکا در روز سه‌شنبه به ۱۳ هزار و ۴۵۰ تومان رسید و همه امید‌ها به کاهش دوباره نرخ ارز را ناامید کرد. بعد از آن دلار تا پایان هفته روند کاهشی آرامی به خود گرفت و تا پایان هفته هر دلار آمریکا به قیمت ۱۳ هزار و ۲۵۰ تومان رسید. البته در این بین نباید تلاش فعالان غیررسمی بازار را در کاهش قمیت دلار نادید گرفت. چراکه با تعطیلی بازار رسمی، دلار به کلی دست دلال‌ها می‌افتد و آن‌ها تا اینجای کار رفتار خوبی از خود نشان داده‌اند و شاهد افزایش قیمت دلار در روز‌های تعطیل نیستیم. با این وجود شنبه‌ها با بازگشایی بازار رسمی، دوباره روند افزایشی دلار شروع می‌شود. مثل همین امروز که تا لحظه نگارش این متن هر دلار آمریکا ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت خورده است.
نوسانات قیمت دلار در ۱۰ روز گذشته مطابق نمودار زیر بوده است:
نوسانات الاکلنگی دلار و سکه در ۱۰ روز اخیر


سکه؛ از چهار میلیون و ۳۷۰ تا چهار میلیون و ۶۳۰ هزار
نوسانات بازار سکه در ۱۰ روز گذشته خیلی بیشتر از دلار بود. دلیل آن هم این است که در اواسط هفته گذشته قیمت جهانی دلار به بالاترین حد خود در مقابل یورو رسید و همین موضوع باعث افزایش قیمت طلا شد. هر بار که طلا گران می‌شود می‌توان تاثیر مستقیم آن را روی بازار سکه دید. سکه تمام طرح جدید در ۱۰ روز پیش یعنی ۹ اسفندماه چهار میلیون و ۶۲۰ هزار تومان قمیت داشت. با شروع بازار رسمی از روز شنبه، سکه یک گام صعودی دیگر برداشت و روی پله چهار میلیون و ۶۳۰ هزار تومانی ایستاد. با این حال در روز‌های بعد بازار سکه تحت تاثیر بازار ارز قرار گرفت.
به گزارش فرارو، یکشنبه و دوشنبه هفته پیش بود که با افزایش عرضه در بازار ارز، قیمت دلار دچار کاهش ناگهانی شد و به طبع آن سکه هم فروکش کرد. هرچند کاهش قیمت سکه به اندازه دلار نبود، اما باعث شد که قیمت سکه تمام طرح جدید از چهار میلیون و ۶۲۰ هزار تومان در روز شنبه، به چهار میلیون و ۴۲۵ هزار تومان در روز دوشنبه برسد. البته کاهش قیمت سکه بیشتر از این حرف‌ها بود و روز دوشنبه در ساعاتی قیمت سکه به چهار میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید.
کاهش قیمت سکه هم مثل دلار موقتی بود و از فردای آن روز دوباره سکه ساز گرانی را کوک کرد. سه‌شنبه هر سکه تمام طرح جدید به قیمت چهار میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید و یکی از دلایل آن افزایش قیمت دلار در بازار جهانی بود. چهارشنبه سکه با یک گام عقب‌تر روی پله چهار میلیون و ۵۱۰ هزار تومانی، بازار را تحویل فعالان غیر رسمی داد تا قمیت سکه در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه و تعطیلی بازار رسمی به چهار میلیون و ۴۷۰ هزار تومان کاهش پیدا کند. هرچند با شروع هفته دوباره سکه حوس گرانی کرد و تا لحظه نگارش این متن هر سکه تمام بهار طرح جدید چهار میلیون و ۵۸۰ هزار تومان قیمت خورده است.
نوسانات قیمت سکه در ۱۰ روز گذشته مطابق نمودار زیر بوده است:
نوسانات الاکلنگی دلار و سکه در ۱۰ روز اخیر