این دانشگاه در زمینه عمرانی مشکلات متعددی داشت که روند توسعه و پیشرفت آن به کمک نیروهای بومی انجام شد و امروز در زمینه‌های مختلف حرف برای گفتن دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور رفسنجان گفت: یکی از معضلات این دانشگاه نبود کتابخانه مدرن بود که اکنون دانشگاه مجهز به کتابخانه به روز است که در ۳۰۰ متر مربع فضا بهسازی و ایجاد شده و به نام “شهید حججی” نامگذاری شده و به زودی به دست خانواده این شهید بزرگوار افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، روح‌الله خلیلی‌نژاد  در نشست خبری با اشاره به سه سال مدیریتش در دانشگاه پیام نور رفسنجان اظهار کرد: این دانشگاه در زمینه عمرانی مشکلات متعددی داشت که روند توسعه و پیشرفت آن به کمک نیروهای بومی انجام شد و امروز در زمینه‌های مختلف حرف برای گفتن دارد.

وی با بیان اینکه تمام زیرساخت‌های برق دانشگاه مجهز به استاندارد روز بوده و سیستم اطفاء‌حریق دانشگاه فعال است، افزود: از ابتدای فعالیت اولین قدم سردرب دانشگاه بود که با کمک دانشجویان معماری المان‌های مدرن و سنتی آن طراحی شده که فاز اول آن با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان انجام و فاز دوم شامل زیباسازی سردرب هم با هزینه ۱۰۰ میلیون تومانی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در زمینه آسفالت دانشگاه، انقلابی صورت گرفت و فاز اول مجموعه به میزان هشت هزار متر مربع آسفالت شد، در این زمینه بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان دانشگاه و ۶۰۰ میلیون تومان شهرداری وقت زیرسازی و آسفالت کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز رفسنجان ادامه داد: فاز دوم آسفالت مجموعه دانشگاه نیز به میزان هشت هزار مترمربع با ۸۰ میلیون تومان اعتبار توسط دانشگاه و مابقی با هزینه شهرداری انجام می‌شود.

خلیلی‌نژاد در ادامه با اشاره به ۱۴ هکتار زمین متعلق به دانشگاه که مدت ۲۰ سال در تصرف ارگان‌های مختلف بود و به دانشگاه بازگردانده شد، افزود: این زمین با هزینه ۲۰۰ میلیون تومان حصارکشی و با ۲۰ میلیون تومان اعتبار درختکاری و به نام مرحوم حجت‌الاسلام پورمحمدی نامگذاری شده است و سیدجلال مرتضوی از خیران رفسنجان متقبل شده که در صورت همکاری مسئولان، پارک بسیار زیبایی که یک تالار هم باشد احداث کند.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز رفسنجان با بیان اینکه تمام خریدهای دانشگاه از تولیدات شهرمان است، ادامه داد: دانشگاه یک حلقه چاه کشاورزی داشت که بلااستفاده مانده بود و احیا شد که با کمک بخش خصوصی یک استخر پرورش ماهی با اعتبار دو میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم ۴ نفر و غیرمستقیم ۱۵ نفر به بهره‌برداری رسید.

خلیلی‌نژاد خاطرنشان کرد: فاز اول گلخانه دانشگاه با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان، فاز دوم به میزان سه هزار متر مربع و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه با اشتغالزایی ۲۷ نفر مستقیم و غیرمستقیم انجام شده و فاز سوم گلخانه هیدروپونیک به میزان دو هزار متر در دست بررسی است که در آن گوجه سیاه و سایر محصولات ارگانیک تولید شود.

وی بیان کرد: کشت زعفران نیز بزودی به میزان ۴.۵ هکتار در دانشگاه انجام می‌شود و هر کدام از دانشکده‌های دانشگاه به میزان ۵۰ متر گلخانه تزئینی با اعتبار ۲۰۰ میلیون ریال احداث کردند.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز رفسنجان به فعالیت‌های دانشگاه در حوزه فرهنگی اشاره و بیان کرد: تالار عاشورا دانشگاه با ظرفیت ۳۰۰ نفر با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان که قابلیت پخش فیلم سینمایی دارد و سالن کنفرانس با هزینه ۱۰۰ میلیون تومان احداث شده است.

خلیلی نژاد تصریح کرد: یکی از معضلاتی که دانشگاه داشت نبود کتابخانه مدرن بود که اکنون دانشگاه مجهز به کتابخانه به روز است که در ۳۰۰ مترمربع فضا بهسازی و ایجاد شده و به نام شهید حججی نامگذاری شده و به زودی به دست خانواده این شهید بزرگوار افتتاح می‌شود.

وی به سالن ورزشی دانشگاه اشاره کرد و گفت: این سالن تنها سالن پیام نور استان دارای مجوز برگزاری مسابقات داخلی و بین‌المللی است و با احداث این سالن ورزشی کلیه تیم‌های ورزشی در دانشگاه و همچنین تیم‌های والیبال و فوتسال پسران و دختران ما که در لیگ دسته اول شهرستان بازی می‌کنند، در این سالن مسابقات خود را برگزار می‌کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور رفسنجان در ادامه اظهار کرد: نصب درب‌های الکترونیکی در دو فاز که هر فاز با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان و تجهیز مسجد دانشگاه با ۱۰۰ میلیون تومان توسط خیّر خلیلی‌نژاد انجام شده و زمین چمن طبیعی توسط یک خیر تا ۵۰۰ میلیون تومان و مابقی هزینه آن توسط دولت دیگر اقدام پیش روی دانشگاه خواهد بود.

خلیلی‌نژاد با قدردانی از شهردار رفسنجان برای ایجاد راه ورودی دانشگاه، یادآور شد: پیش از این به دلیل عدم دسترسی به راه سه نفر فوتی داشتیم.

وی از اعزام سالانه ۱۰۰ دانشجو به مشهد مقدس خبر داد و افزود: دانشجویان رتبه یک دانشگاه و دانشجویانی که در زمینه‌های مختلف افتخارآفرینی کردند به صورت رایگان و مابقی دانشجویان نیز بخشی هزینه‌ها توسط خود دانشجو و بخشی را خیران متقبل شدند و پرداختند.

رئیس دانشگاه پیام نور رفسنجان خاطرنشان کرد: دانشجویان بی‌بضاعت توسط خیران حمایت می‌شوند ضمن اینکه دانشجویان می‌توانند از بانک انصار وام یک و نیم درصد دریافت کنند و دانشجویان بی‌بضاعت هم وام علوی بگیرند.

خلیلی‌نژاد عنوان کرد: این دانشگاه ۲۴ رشته کارشناسی و پنج رشته ارشد دارد و سال آینده برخی از رشته‌های ارشد و دکتری به این مجموعه اضافه می‌شود.

وی در ادامه به موضوع سرمایه‌های شهرستان رفسنجان اشاره کرد و از به سرمایه‌های معدنی و کشاورزی شهرستان، سخن گفت و تصریح کرد: ۲۵ میلیون سال طول می‌کشد تا سرمایه معدنی شکل بگیرد سرمایه ۲۵ میلیون ساله کوه گبری رفسنجان با بی‌توجهی مسئولان در حال نابودشدن است در حالی که می‌توانست ثروتی عظیم برای این شهرستان به بار آورد.

رئیس دانشگاه پیام نور رفسنجان توضیح داد: خاکی که از این معدن استخراج می‌شود می‌تواند به گرانبهاترین سنگ‌های قیمتی تبدیل شود اما پودر شده و به خارج صادر می‌شود و سودش عاید دیگران می‌شود.

خلیلی‌نژاد بیان کرد: معدن کوه گبری تنها معدنی است که همزمان ۹ سنگ گرانبهای قیمتی حتی فیروزه را در دل خود جای داده یکی از مصادیق گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری بیانیه آن را دادند این است که معادن را به جوانان علمی و دانشگاهی بدهیم اما گاهاً ما را به لحاظ علمی به رسمیت نمی‌شناسند اگر مسئولان به این امر مهم بها بدهند مشکلات اقتصادی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: اینکه می‌گویند رفسنجان بحرانی است و این‌ها ناشی از عدم مدیریت است، رفسنجان ثروتمندترین شهر دنیاست چون بزرگترین جنگل مصنوعی دست کاشت بشر و بهترین و غنی‌ترین معادن را دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور رفسنجان اضافه کرد: نیروی بومی برای شهرش دلسوز است ما نخبگانی داریم که در تمام دنیا از آن‌ها استفاده می‌کنند اما در شهر خودش جایگاهی ندارد.