کاشت نهال و برگزاری همایش هفته منابع طبیعی در دانشگاه پیام نور مرکز تبریز

به گزارش خبرگزاری یوپنا،به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری ، به همت کانون محیط زیست سرو دانشگاه پیام نور مرکز تبریز همایشی با حضور مسئولین دانشگاه پیام نور استان ، مرکز تبریز و نیز مسئولین اداره منابع طبیعی استان و جمع کثیری از دانشجویان در محل سالن علامه جعفری دانشگاه پیام نور تبریز برگزار شد.

دکتر معصومی رئیس دانشگاه پیام نور استان ضمن قدردانی از دانشجویان به جهت اهمیت دادن به موضوع محیط زیست ، گفت : از زمانهای قدیم و نیز در سیره ائمه اطهار ( ع ) به موضوع درخت و درختکاری و نیز فواید آن برای جوامع و انسانها توصیه های فراوانی صورت گرفته است .

ایشان با بیان اینکه محیط زیست نعمتی گرانبها و بی بدیل است ، گفت : باید حساسیت نسبت به محیط زیست و حفظ و نگهداری آن در همه اقشار جامعه افزایش یابد و در راه داشتن ایرانی آباد و سرسبز باید بیش از پیش تلاش نماییم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان با اشاره به لزوم بهره مندی از تکنولوژی های روز دنیا و بهینه سازی مصرف آب و نیز حفظ مراتع ، گفت : دانشگاهیان و بویژه دانشجویان نقش بسیار موثر و بسزایی در این راه دارند و با توجه به قرار گرفتن کشور ما در یک منطقه نیمه خشک و کمبود آبهای سطحی و زیر زمینی ، دانشجویان باید به عنوان یک فعال رسانه ای در گسترش فرهنگ مصرف بهینه از منابع خدادادی تلاش نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر جلیلی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان نیز با تبریک حلول ماه رجب ، ماه غفران و رحمت الهی ، گفت : طبق روایتی از امام صادق ( ع ) زندگی با سه چیز گوارا است که عبارتند از هوای تمیز ، آب فراوان و زمین حاصلخیز

ایشان با اشاره به اینکه بهره مندی از هوای و فضای سالم حق هر شهروندی است ، گفت : تخریب محیط زیست مرگ خاموش جامعه است و همه ماباید با کمک همدیگر در نگهداری از این نعمت و انتقال آن برای بهره مندی آیندگان کوشا باشیم .

مهندس رستمی معاون حفاظت و اموراراضی اداره کل منابع طبیعی استان و مهمان ویژه این مراسم نیز ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این همایش و توجه دانشگاه پیام نور به موضوع محیط زیست و منابع طبیعی ، گفت : طبق استانداردهای جهانی ، از نظر سرانه فضای سبز و نیز نگهداری از آن در مقایسه با بسیاری از کشورها در مرتبه بسیار پایینی قرار داریم و برای رسیدن به نقطه مطلوب و مناسب همتو تلاشی همکانی لازم است .

ایشان با اشاره به نقش کلیدی دانشگاهها و دانشجویان در حل این بحران ، گفت : می توان با راهنمایی و هدایت کارآموزی ، کارورزی و پایان نامه های دانشجویی به این حوزه ، برای سالهای آتی برنامه ریزی مناسب و مدونی داشت.

در پایان این مراسم پس از تقدیر از فعالین محیط زیست دانشجویی و همکاران فعال در این حوزه ، مسئولین و دانشجویان با حضور در محوطه دانشگاه چندین اصله نهال را کاشته و آبیاری کردند.