رویداد ایده پردازی با حضور دانشجویان خلاق و نو ایده پرداز شهرستان و جمع کثیری از دانشجویان علاقمند و اهل علم در سالن آمفی تئاتر دانشگاه پیام نور مرکز خوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، با همت کانون کارآفرینی و آموزشهای آزادِ مرکز و با همیاری امور فرهنگی ، در چهاردهم اسفند ماه در رویدادی به یادماندنی ایده پردازان موفق به تشریح و بیان نوآوری ها و ایده های خود در بین داوران و حضار شدند.

دادرسی رییس مرکز خوی ، با تقدیر از فعالیتهای چشمگیر کانون کارآفرینی از بدو تاسیس تا کنون ، این نوع رویدادها را نقطه قوتی در کارنامه دانشگاه پیام نور دانسته و برتداوم برنامه های کارآفرینی و استعدادیابی در این مرکز دانشگاهی تاکید نمود. 

 در ادامه کارگاه آموزشی آشنایی با دلایل شکست استارتاپ ها و تشریح راه حل های پیشنهادی برای موفقیت در این امر توسط دکتر مرادنیا مسئول کارآفرینی و آموزشهای آزاد مرکز تشکیل شد.

سپس دکتر مرادنیا گزارشی از فعالیتهای کارآفرینی کانون هنر و خوشنویسی ، تشکیل دوره های آندروید ، وبسایت ، فتوشاپ ، کارگاه تخصصی کاربرد کامپیوتر در شیمی و علوم پایه را بصورت ساده تشریح نمود .

وی فرصت راغنیمت دیده و حمایت مسئولین شهرستان از طرحهای کارآفرینی دانشجویان را خواستار شد و درخواست ارائه غرفه هایی برای نشان دادن این طرحهای نوپا و توانمندی های دانشجویان به عموم همشهریان گردید.

مسئول کارآفرینی مرکز سپس به تشریح موارد داوری بین ایده ها پرداخته و بر رعایت ملاکها و محورهای :  اشتغال زا بودن، قابل اجرا بودن ، مبتنی بر اقتصاد مقاومتی بودن ، قابل استفاده بودن در شرایط مختلف و جهت رشد فرهنگ اسلامی ایرانی بودن ، توجیه اقتصادی داشتن ، حل نمودن یک نیاز یا مسئله در جامعه ، ابتکاری و هوشمندانه و طرحی شفاف و گویا را تاکید کرد.

دکتر مقدم رئیس شورای شهرستان که لقب یکی از نخبه های جوان را نیز در کارنامه خویش دارد، با حضور در این برنامه دانشگاه پیام نور خوی و اعلام رضایت از عملکرد این مرکز دانشگاهی در جهت شکوفا سازی خلاقیتها و استعدادیابی جوانان،  آمادگی شورا جهت حمایت از کاربردی نمودن این ایده های نو را اعلام نمود.

در ادامه برنامه و بخش حساس آن دانشجویانی ایده پرداز در مدت سه دقیقه به بیان طرحهای نو خود پرداختند. هیات داوران نیز متشکل از سه استاد متخصص از بین بیست ایده ارائه شده پنج ایده برتر را به شرح : ۱)تبدیل آب شرب از برف جمع آوری شده ارائه توسط دانشجوی ارشد مدیریت خانم محرمی ۲)تخته پاک کن هوشمند ارائه توسط دانشجوی زیست شناسی نیما طاهری۳ ) اپلیکیشن فروشگاهی برای کسب و کارهای یک مجتمع ارائه توسط دانشجوی رشته کامپیوتر بابک قهرمانزاده  ۴) اپلیکیشن کودک آینده، توسط دانشجوی حقوق خانم صفری و ۵ ) ایده  نی نی پز  ارائه توسط دانشجوی مدیریت رضا نادرعلی ، برگزیدند . گواهی ارائه ایده به دانشجویان خلاق تقدیم شده و از ایده پردازان های برتر نیز تقدیر گردید .

در پایان برنامه موسیقی زنده توسط دانشجویان هنرمند مرکز اجرا شد که با استقبال گرم حضار همراه بود.