معاون پارلمانی سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور گفت: نقش دانشگاه در توسعه سعادت و یا عقب‌ماندگی هر مملکتی موثر است چراکه دانشگاه می‌تواند هم مرکز سعادت و هم شقاوت یک ملت باشد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، محمد جمال‌زاده در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان که در سالن همایش این دانشگاه در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: رکن اساسی آموزش، دانشگاه و مدرسه است لذا آموزش به دلیل کسب تخصص، افزایش مهارت‌ها و سواد آموزی جایگاه ویژه‌ای دارد و به این علت برای زیستن و ادامه زندگی امری مهم است.

وی با بیان اینکه آموزشی که ارائه می‌شود در راستای زندگی بهتر و آسایش بیشتر نباشد قطعا آن آموزش در ذات خود بی‌فایده است، افزود: به حوزه آموزش و نحوه ارائه آن در اماکن علمی باید به شکل متفاوت نگریست.

معاون پارلمانی سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور آموزش را انتقال تجربیات و آموزه‌ها به دیگران در راستای بنیادی‌کردن این مهم نام برد و  گفت: امروزه در اکثر کشورها برای پرورش شهروند مطلوب از مهدهای کودک و مراکز پیش‌دبستانی آموزش کاربردی را آغاز کرده‌اند.

جمال‌زاده گفت: باسواد به فردی اطلاق می‌شود که با کسب دانش موجب ایجاد تغییرات در خود و دیگران شود و این سوال مطرح است که، آیا نظام آموزشی ما امروزه با همچین رویکردی عمل کرده است.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل(ره) در خصوص مبنای رسالت و اهمیت دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: نقش دانشگاه در توسعه سعادت و یا عقب‌ماندگی هر مملکتی موثراست چراکه دانشگاه می‌تواند هم  مرکز سعادت و هم شقاوت یک ملت باشد.

معاون پارلمانی سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور کارکردهای مورد انتظار از دانشگاه را، کسب دانش، افزایش مهارت‌ها، حفظ سنت‌ها و معیارهای اخلاقی یک جامعه عنوان کرد و افزود: ارتقای فرهنگ جامعه، تبدیل ایده‌ها به ثروت و تجاری‌سازی آن از دیگر کارکردهای دانشگاه است.

جمال‌زاده در پایان به نقش دانشگاه پیام نور در توسعه کشور گریزی زد و خاطرنشان کرد: این دانشگاه با ایجاد ظرفیت مناسب تعداد زیادی از داوطلبین پشت کنکوری را در سال‌های گذشته و اکنون پذیرش کرده است و در مناطق محروم توانسته توسعه عدالت آموزشی را رقم بزند.