رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین خبر داد: طی هماهنگی با معاون فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری مجوز راه‌اندازی مرکز رشد دانشگاه پیام نور اخذ شده است و این مرکز در سال ۹۸ آغاز به کار خواهد کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین خبر داد: طی هماهنگی با معاون فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری مجوز راه‌اندازی مرکز رشد دانشگاه پیام نور اخذ شده است و این مرکز در سال ۹۸ آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه پیام نور قزوین اظهار کرد: طی سال ۹۷ در دانشگاه پیام نور کارهای مهمی انجام‌شده که ازجمله آن‌ها می‌توان به اخذ هشت رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد، میزبانی بزرگداشت هفته پژوهش دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور، میزبانی هفته پژوهش دستگاه‌های اجرایی استان، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در سالن دانشگاه پیام نور، راه‌اندازی میز خدمت، برگزاری ۲۲ کرسی آزاداندیشی و نظریه‌پردازی، راه‌اندازی ۴۵ انجمن علمی در دانشگاه و اختصاص ۴۵ درصد از پُست‌های مدیریتی به خانم‌ها و پیشتاز بودن در این امر اشاره کرد.

وی بابیان اینکه دفتر مشاوره این دانشگاه رتبه نخست کشور را در بین دانشگاه‌های پیام نور نیز کسب کرد، ادامه داد: خدمات این دفتر در سال جاری به دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه رایگان و به سایر شهروندان نیز به‌صورت نیم‌بها بوده است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین ادامه داد: در سال ۹۷ همه دانشجویان این دانشگاه بالغ‌بر ۸۰۰۰ دانشجو پایش روانی شدند و بیش از ۱۳۰۰ نفر نیز از دفتر خدمات مشاوره رایگان دریافت کردند.

وی مطرح کرد: سه نفر از اساتید دانشگاه پیام نور اپلیکیشن «رستاک» با محوریت ایرانگردی تولید کردند؛ همچنین سه استارت‌آپ در این دانشگاه برگزار و در حوزه پژوهش نیز تفاهم‌نامه‌ای با معاونت علمی بسیج منعقد شد.

رسولی شربیانی خاطرنشان کرد: فعال شدن کانون نخبگان یکی دیگر از برنامه‌های انجام‌شده در سال ۹۷ بود که در این کانون ۱۵ نخبه و مخترع دانشگاه پیام نور حضور داشته و در حال حاضر در پارک علم و فناوری امام خمینی (ره) مستقر هستند که سه ایده از ایده‌های اساتید این دانشگاه در حوزه‌های تولید چسب، آلاینده و محیط‌زیست به تولید رسید.

وی تصریح کرد: دانشگاه طی سال ۹۷ در رشته هنر و معماری جشنواره رویش دانشجویی رتبه نخست و در جشنواره حرکت نیز رتبه سوم را کسب کرد؛ در جشنواره قرآنی دانشجویان نیز در پنج گرایش سه رتبه اول تا سوم کسب شد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین تشریح کرد: طی امضای تفاهم‌نامه با صندوق رفاه دانشجویی، بنیاد خیریه علوی و تعدادی از بانک‌های استان دانشجویان می‌توانند تمامی شهریه‌های خود را با وام دانشجویی پرداخت کنند و تاکنون نیز بالغ‌بر ۶۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه وام دریافت کرده و به همه متقاضیان نیز این وام پرداخت شده است؛ همچنین این دانشگاه تقسیط شهریه دانشجویان در طول‌ترم را نیز در اولویت خود قرار داده است.

وی مطرح کرد: در حوزه دانشجویی با توجه به اینکه دانشجویان دانشگاه پیام نور خوابگاه و غذا ندارد ولی در سال جاری همه دانشجویان این دانشگاه در سراسر استان از غذای دانشجویی بهره‌مند شدند.

خبر خوش سال ۹۸
رسولی شربیانی در تشریح برنامه‌های سال ۹۸ در این دانشگاه اعلام کرد: طی انعقاد تفاهم‌نامه با کانون کارآفرینان کشور دانشجویان برای اشتغال به این کانون معرفی خواهند شد؛ علاوه بر این نیز با سازمان فنی و حرفه‌ای تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده است تا دانشجویان این دانشگاه به‌صورت رایگان از دوره‌های این سازمان استفاده کرده و گواهی دریافت کنند.

وی خبر داد: دفتر مشاوره دانشگاه سال آینده با دریافت مجوز از سوی سازمان روانشناسی کشور به کلینیک ارتقا خواهد یافت.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین خاطرنشان کرد: طی هماهنگی با معاون فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری مجوز راه‌اندازی مرکز رشد دانشگاه پیام نور اخذ شده است و این مرکز در سال ۹۸ آغاز به کار خواهد کرد و اقدامات راه‌اندازی سه شرکت دانش‌بنیان نیز انجام‌شده است.

وی با اعلام اینکه اداره صدور دانش‌نامه دانشجویان در مرکز استان قزوین مستقر شده است، خاطرنشان کرد: دانش‌نامه دانشجویان در سال ۹۸ به‌روز می‌شود و ۱۶ هزار دانشجو که از سال‌های ۹۰ تا ۹۷ دانش‌نامه خود را دریافت نکرده‌اند گواهی خود را دریافت خواهند کرد.

رسولی شربیانی در پایان با تأکید بر اینکه دانشگاه پیام نور درصدد رسیدن به رشته‌های کارآفرینی و دانشگاه‌های نسل سوم و یا همان کارآفرین است، یادآور شد: در سال ۹۸ چند رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دو رشته نیز در مقطع دکترا راه‌اندازی خواهد شد.