مدیر مرکز آموزش های آزاد و چندرسانه ای دانشگاه پیام نور می گوید: یکی از مهم ترین طرح ها و برنامه های سال ۹۸ راه اندازی سامانه آموزشی آنلاین برای دانشجویان و سایر متقاضیان جهت فراگیری آموزش های دانشگاهی است

به گزارش یوپنا سید جواد مقدسی درباره برنامه های سال ۹۸ مرکز آموزش های آزاد و چند رسانه ای پیام نور اظهار داشت: آموزش های الکترونیکی در سال های اخیر باتوجه به نیاز روز جامعه مورد توجه قرار گرفته است و این مهم از طریق توسعه زیرساخت ها و گسترش آموزش های مجازی در دانشگاه ها و مراکز علمی باید تقویت شود.

وی با بیان این که فعالیت های اصلی این مرکز در حوزه آموزش های عالی آزاد، آموزش های الکترونیکی و تولید محتوای الکترونیکی دنبال می شود، افزود: در سال گذشته در حوزه آموزش های عالی آزاد، ۱۰۰۰ دوره آموزشی برگزار شد که مورد استقبال گسترده دانشجویان و شرکت کنندگان قرار گرفت.

مقدسی ادامه داد: این دوره ها علاوه بر استقبال گسترده دانشجویان، به عنوان یک منبع درآمد بخش قابل توجهی از هزینه های مراکز و واحدهای پیام نور را تامین کرد.

وی عنوان کرد: در این حوزه سامانه مدیریت آموزشی جدیدی نیز طراحی شده است که در سال جدید مورد بهره برداری و آزمایش قرار می گیرد.

مدیر مرکز آموزش های آزاد و چند رسانه ای افزود: در حوزه تولید محتوای الکترونیکی نیز نرم افزارهای جدیدی در جهت سهولت دسترسی دانشجویان به محتواهای تولید شده الکترونیکی دانشگاه طراحی و تعریف شده است.

مقدسی خاطرنشان کرد: برنامه های دیگری نیز جهت رشد و توسعه آموزش های الکترونیکی و مجازی در دستور کار دانشگاه قرار دارد که در صورت تامین اعتبار و همکاری سایر نهادهای مربوطه مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مرکز آموزش های آزاد و چندرسانه ای پیام نور در مهرماه سال ۱۳۸۹ و با هدف ارتقای سطح آموزشی دانشجویان در زیرمجموعه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آغاز به فعالیت کرد؛ این مجموعه در گذشته با عناوین اداره رسانه های تصویری و دانشستان نیز فعالیت داشته است.