مراسم تجلیل از اساتید و گرامیداشت روز معلم صبح امروز با حضور آقای دکتر محمدرضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد.  

مراسم تجلیل از اساتید و گرامیداشت روز معلم صبح امروز با حضور آقای دکتر محمدرضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، دکتر پورابراهیمی ضمن تبریک روز معلم به اساتید و اعضاء هیات علمی دانشگاه در سخنانی به نقش مهم اساتید دانشگاهها در پیشرفت علمی کشور اشاره کرد و افزود: جامعه علمی کشور علیرغم همه مسائل و مشکلات معیشتی که دامن گیر همه احاد کشور است، تلاش دارند که در جامعه منشا اثر باشند و مجاهدت علمی می کنند و خروجی این تلاش در عملکرد نظام جمهوری اسلامی خودش را نشان داده است و ایران عزیز رتبه اول علمی را در منطقه به خود اختصاص داده است.

ایشان ادامه داد: دانشگاه پیام نور سهم خوبی در پیشرفت علمی کشور داشته و با حضور فرهیختگان و نیروی جوان تحصیل کرده در سراسر کشور در حال نقش آفرینی در این عرصه مهم است .

رئیس کمیسون اقتصادی مجلس ادامه داد: اگر امروز جمهوی اسلامی توانسته قدرت علمی اول منطقه باشد و کشورهایی مانند ترکیه و عربستان را پشت سر بگذارد مرهون تلاش هایی است که در مراکز علمی کشور انجام گرفته است .

ایشان در پایان اظهار امیدواری کردند: که جلسه ای با حضور اعضاء هیات علمی برگزار شود و ما بتوانیم از نظرات و دیدگاههای اقتصادی اساتید محترم، پیرامون مسائل اقتصادی کشور و اقدامات لازم برای عبور از شرایط فعلی را جویا شویم.

همچنین در ابتدای این مراسم دکتر علیرضا محدثی زرندی رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان نیز در سخنانی به ویژگی های مهم استاد و معلم در جامعه اشاره کرد و افزود: سه ویژگی دانش، روش و منش باید در وجود هر فردی که او را به عنوان معلم و استاد می شناسیم وجود داشته باشد تا تاثیر واقعی استاد در دانشجو و شاگرد ایجاد شود و بتواند سبب تعالی علمی و روحی جویندگان علم شود و تاثیرات آنرا ماندگار نماید .

لازم به ذکر است در پایان این مراسم، از اعضاء هیات علمی استان که در سال گذشته موفق به ارتقاء مرتبه علمی گردیده بودند تقدیر شد.