برای ایجاد محیط علمی و آموزشی بهتر در دانشگاه چشم انتظار پشتیبانی های معنوی هرچه بیشتر جامعه روحانیت معظم در استان هستیم

نشست هم اندیشی “نقش دانشگاهیان و نخبگان در تحقق و تبیین شعار سال” با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور استان کردستان و دانشگاهیان دانشگاه های استان و سخنرانی حضرت آیت الله حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در محل دانشگاه پیام نور مرکز سنندج برگزار گردید.

به گزارش یوپنا، در ابتدای این نشست یعقوب احمدی رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان، ضمن خوش¬آمدگویی به حاضرین با بیان گزارش مفصلی از فعالیت ها و وضعیت موجود دانشگاه پیام نور کردستان خاطرنشان کرد: برای ایجاد محیط علمی و آموزشی بهتر در دانشگاه چشم انتظار پشتیبانی های معنوی هرچه بیشتر جامعه روحانیت معظم در استان هستیم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان با اشاره به سالگرد شهادت معلم شهید مرتضی مطهری و روز معلم گفت: علم والاترین، ارزشمندترین و جاودانه ترین مقوله در عالم هستی است.

وی گفت: معلم دارای جایگاه ویژه و مقام و منزلت والایی است که همگی در نتیجه کلام و علم او ایجاد شده است.

یعقوب احمدی تولیدکنندگان علم و دانش در جامعه را جز والاترین و شریف ترین اقشار جامعه دانست و خاطرنشان کرد: لازم است از آموزش و پرورش که تولیدکننده پایه و مقدمات علم در جامعه است تا دانشگاه که محل بروز و ظهور علم و به ثمر رساندن دانش است مورد ارج و قرب در جامعه قرار گیرند.

وی افزود: سنجش در هر کشوری باید براساس نوع نگاه آن کشور نسبت به اندیش‌ورزان و جایگاه علم و عالمان باشد و رتبه و جایگاه آن کشور را باید در نوع نگاه به جایگاه عالمان آن دانست.

احمدی تاکید نمود: کشور در حال عبور از بحران اقتصادی است که وظیفه ماست که همگام با نظام با همدلی و هم افزایی از این مرحله اقتصادی عبور کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان، هدف از برگزاری این نشست را هم اندیشی اساتید دانشگاهی و بهره مندی از بیانات نماینده محترم ولی فقیه در استان کردستان در راستای ایجاد بستر های تبلور شعار سال “رونق تولید” در جامعه عنوان نمود. و افزود: به دنبال نامگذاری سال ۱۳۹۸ از سوی مقام معظم رهبری به نام «رونق تولید» این همایش با هدف تبیین نقش دانشگاهیان در رونق تولید برگزار گردید.

حجت السلام مهدی طهماسبی مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور کردستان نیز ضمن تبریک روز معلم و لزوم پاسداشت از مقام شامخ اساتید، اظهار داشت: بالاترین نعمت‌ها در جامعه علم و دانش است که نشر آن موجب تعالی خواهد شد.

وی بیان نمود: استفاده از اندیشه‌های مطرح شده راهنما و سازنده است ولی در حقیقت امر آنچه موجب رسیدن به سرمقصد نهایی می‌شود و در کلام شهید مرتضی مطهری به آن تاکید شده است اندیشیدن و تفکر شخص است.

حجت‌الاسلام طهماسبی با بیان اینکه والاترین نعمت‌ها علم است، افزود: فراهم کردن بستر مناسب برای علم‌آموزی جزو باقیات و صالحات است و این دستاورد تنها با اندیشیدن و تفکر متعال ممکن است.

آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز در نشست هم اندیشی “نقش دانشگاهیان و نخبگان در تحقق و تبیین شعار سال” که در دانشگاه پیام نور کردستان برگزار گردید با تبریک حلول ماه رمضان به همه مسلمانان جهان، اظهار داشت: رمضان ماه رحمت، برکت و مغفرت الهی است و باید از این ایّام برای تعالی جامعه بهره ببریم.

ایشان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و تبریک هفته معلم از دانشگاه پیام نور استان کردستان به جهت برگزاری این نشست قدردانی نموده و افزودند: سال‌هاست که مقام معظم رهبری امور مرتبط با اقتصاد را به عنوان شعار سال انتخاب می‌کنند و قبل از اینکه دشمن روی آن دست بگذارد بر توجه به این مبحث تاکید داشته و دارند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: بحث اقتصاد مقاومتی از جمله رهنمودهای رهبری است که در برابر هجمه‌ها و توطئه‌های اقتصادی دشمنان مطرح شده است و بدون شک با تکیه بر این منویات گهربار می‌توانیم توطئه‌های اقتصادی دشمنان را خنثی کنیم.

آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی ضمن قدردانی از مردم شریف ايران که با استفاده از رهنمودهاي رهبري و با روحيه جهادي و حماسي توانسته‌اند توطئه‌هاي اقتصادي را خنثي كرده و زمينه رشد كشور را در عرصه‌هاي مختلف فراهم کنند. گفت: اقتدار سیاسی جبهه استکبار روز به روز در حال افول است و با مقاومت ملت ایران این اقتدار سیاسی آن‌ها شکسته خواهد شد.

شاهرودی تصریح کرد: انحصار علمی غربی‌ها در عرصه تولید نیز با پشتکار نخبگان علمی ما در عرصه‌های مختلف شکسته شد و رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر توسعه فعالیت‌های دانش بنیان تاکید دارند.