دانشگاه پیام نور طبق سیاست وزارت علوم واحدهای دانشگاهی خود را در سراسر کشور ساماندهی می کند که به صورت مشترک فعالیت های علمی و آموزشی خود را هدفمندانجام دهند.

به گزارش خبرگزاری یوپنا محمد رضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور در گفت و گو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری تهران پرس با اشاره به اینکه این دانشگاه طرحی به نام تجمیع ندارد گفت: دانشگاه پیام نور طبق سیاست وزارت علوم واحدهای دانشگاهی خود را در سراسر کشور ساماندهی می کند که به صورت مشترک فعالیت های علمی و آموزشی خود را هدفمندانجام دهند.

وی افزود:  برای ساماندهی واحد های دانشگاهی در حال مطالعه هستیم، البته اکنون شاخص هایی را تعریف کرده ایم که باید با توجه به تعداد اعضای هیئت علمی ، دانشجویان هر واحد، امکانات فیزیکی و در نظر گرفتن زیر نظام های آموزشی این طرح را اجرا کنیم.

زمانی ادامه داد: یکی از مقوله هایی که در اجرای طرح ساماندهی از اهمیت بسزایی برخوردار است بررسی موقعیت دانشگاه ها بوده که آیا جزو مناطق محروم قرار می گیرند  یا دارای زیر نظام آموزشی یا منطقه استراتژیک هستند،از طرفی با در نظر گرفتن پتانسیل هر دانشگاه برای آن ماموریت مشخص خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: اجرای این طرح نیاز به زمان زیادی دارد زیرا از یک سو منوط به تصویب آن در ستاد ساماندهی وزارت علوم است و از طرف دیگر باید شورای فرهنگی نیز موافقت کند که در صورت این اتفاق سعی خواهیم کرد این طرح را در سال جاری به طور کلی انجام دهیم.