نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به کیفی گرایی در مراکز دانشگاهی گفت: پایان نامه های دانشگاهی مبتنی بر پژوهش های کاربردی و توسعه ای باشد.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به کیفی گرایی در مراکز دانشگاهی گفت: پایان نامه های دانشگاهی مبتنی بر پژوهش های کاربردی و توسعه ای باشد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا علی جلیلی در بازدید از دانشگاه پیام نور مراغه افزود: آینده پژوهی و اجرای طرح های تحقیقاتی در دانشگاه ها، زمینه ساز رشد و بالندگی علمی، اقتصادی و اجتماعی خواهد بود. .

وی ادامه داد: در دنیای امروز، باسواد واقعی کسی است که قبل از نیاز به تغییر درونی، بتواند تحول فکری و عملی در راستای بهبود عملکردی خود داشته باشد.

وی اضافه کرد: توسعه کیفی مراکز آموزش عالی و دانشگاهی مستلزم افزایش سطوح علمی و پژوهشی در این مراکز علم آفرین بوده و از این رو باید در این راستا تلاش بیشتری انجام گیرد.

جلیلی با اشاره به نقش دانشگاه پیام نور در توسعه علمی گفت: این دانشگاه با توجه به ساختار علمی خود، از ظرفیت های بالایی برای رشد علمی و پژوهشی دانشجویان برخوردار است.

وی افزود: در این راستا، ایجاد رشته های مختلف تحصیلات تکمیلی از جمله رشته های دوره دکترا از ضرورت های پیش روی دانشگاه پیام نور مراغه بوده که برای راه اندازی و تصویب این رشته ها، رایزنی های مناسبی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال انجام است.

وی ادامه داد: تجهیز آزمایشگاهی، توسعه زیرساخت ها و رفع برخی نواقص موجود در فضاهای آموزشی این دانشگاه نیز در اولویت کاری قرار داشته و به زودی اقدامات مناسبی برای تخصیص و جذب اعتبار لازم در این خصوص انجام می شود.

وی همچنین از برگزاری مسابقات تکواندوی دانشگاه های پیام نور کشور به میزبانی مراغه خبرداد و اضافه کرد: این رقابت ها تابستان امسال به میزبانی دانشگاه پیام نور مراغه برگزار می شود.

هم اکنون بیش از سه هزار دانشجو در بیش از ۳۶ رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور مراغه در حال تحصیل هستند. شهرستان مراغه با حدود ۲۶۳ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

http://eaz.pnu.ac.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=f1d2d643-d3d4-4260-9e66-bdf4ceb5be6c