با همکاری سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اولین پایگاه توانمندسازی حرفه ای روانشناسان و مشاوران کشور در دانشگاه پیام نور تهران جنوب راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری یوپنا دکتر محمد اورکی؛ رئیس دانشگاه پیام نور مرکز تهران جنوب با دکتر محمد حاتمی؛ رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور دیدار و در خصوص امکان انعقاد قرارداد آموزشی جهت راه اندازی اولین پایگاه توانمندسازی روانشناسان و مشاوران کشور در این مرکز آموزشی گفتگو کردند.

رئیس دانشگاه پیام نور تهران جنوب بیان داشت: با توجه به تفاهم نامه همکاری دانشگاه پیام نور با سازمان نظام روانشناسان و مشاوران کشور، دانشگاه پیام نور تهران جنوب آمادگی خود را جهت انعقاد قرارداد برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز نظام روانشناسی و مشاوره کشور اعلام می نماید.

دکتر محمد اورکی؛ رئیس دانشگاه پیام نور تهران جنوب با اشاره به اهداف دانشگاه گفت: رسالت دانشگاه در راستای گسترش آگاهی عمومی، علم آموزی و تربیت نیروهای متخصص است و در همین راستا آماده همکاری با سایر سازمان ها می باشد..

وی با اشاره به ظرفیت های دانشگاه اظهار داشت: مرکز مشاوره نور دانشگاه پیام نور تهران جنوب در سال ۱۳۹۴ راه اندازی شد که با حضور روانشناسان مجرب تا کنون خدمات زیادی را در حوزه خدمات روانشناسی و مشاوره فردی، گروهی، خانوادگی، ازدواج، اضطراب، تحصیلی، کودکان و … ارائه نموده، همچنین مجری دوره های آموزشی، کارگاه های تخصصی، سمینارها، همایش ها و … با حضور اساتید برجسته بوده است.

 

دکتر محمد اورکی فعالیت آزمایشگاه تخصصی روانشناسی و کلینیک عصب روانشناختی را از شاخصه های دانشگاه پیام نور مرکز تهران جنوب برشمرد و خاطر نشان کرد: دانشگاه پیام نور تهران جنوب با داشتن آزمایشگاه تخصصی روانشناسی و نوروسایکولوژی و کلینیک عصب روان شناختی با مجهزترین و مدرن ترین دستگاه ها و تجهیزات در سطح کشور امکان همکاری با پژوهشگران، مراکز و موسسات علمی، پژوهشی و آموزشی در رشته های مختلف جهت انجام تحقیقات، پروژه ها و برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی را دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور در ادامه افزود: وجود دو سالن همایش با مجموع ظرفیت ۲۸۰ نفری امکان برگزاری همایش ها، کنفرانس ها و برنامه های علمی، تخصصی و دوره های آموزشی، ضمن خدمت و آزمون های حضوری و الکترونیکی را میسر می نماید..

رئیس دانشگاه پیام نور تهران جنوب در انتها تاکید کرد: دانشگاه پیام نور تهران جنوب آمادگی خود را جهت انعقاد قرارداد برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور و راه اندازی اولین پایگاه توانمندسازی حرفه ای روانشناسان و مشاوران کشور در دانشگاه پیام نور تهران جنوب اعلام می نماید. همچنین زمینه انعقاد تفاهم‌نامه‌ بین سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با دانشگاه پیام نور را جهت اجرای برنامه های کشوری فراهم خواهد آورد.

دکتر محمد حاتمی؛ رییس سازمان نظام روانشناسان و مشاوران کشور بیان داشت: سازمان نظام روانشناسان و مشاوران کشور قصد دارد کارگاه ها و دوره های آموزشی و تخصصی جهت روانشناسان و مشاوران در نقاط مختلف کشور برگزار نماید.

وی با اشاره به تعداد زیاد دانش آموختگان رشته های روانشناسی و مشاوره در سطح کشور افزود: سازمان نظام روانشناسان و مشاوران کشور با هدف تربیت و آموزش این دانش آموختگان و همچنین ارتقاء توانمندی های حرفه ای روانشناسان و مشاورین، در حال راه اندازی پایگاه های توانمندسازی حرفه ای روانشناسان و مشاوران کشور می باشد.

رییس سازمان نظام روانشناسان و مشاوران کشور تاکید کرد: بر اساس بند ۶ ماده ۳ قانون تشکیل سازمان و دستور اخیر وزیر محترم، برنامه های توانمند سازی حرفه ای فارغ التحصیلان رشته روانشناسی و مشاوره با همکاری دانشگاه‌های کشور عملیاتی خواهد شد. دانشگاه پیام نور از امکانات بالایی برخوردار است و ما برای شروع این کار دانشگاه پیام نور تهران جنوب را در نظر داریم.

دکتر حاتمی در انتها بیان داشت: این طرح برای سازمان بسیار حائز اهمیت است، فعالیت این پایگاه ها یک حرکت جدید در حوزه آموزش روانشناسان و مشاوران و همچنین قدمی برای معرفی بیشتر فعالیت های این سازمان به افراد جامعه است.