صدا وسیما به بند ۶ سیاست های کلی خانواده توجه کند
صدا وسیما به بند ۶ سیاست های کلی خانواده توجه کند

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، گفت: با نگاهی منصفانه به برنامه های صدا وسیما، متوجه فاصله این دستگاه با وضعیت مطلوب هستیم از این رو توجه به بند شش سیاست های کلی خانواده ضروری است.

به گزارش خبرگزاری یوپنا به نقل از ایرنا، شهیندخت مولاوردی، با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی خانواده از سوی مقام معظم رهبری به روسای قوای سه گانه و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، اظهار داشت: ابلاغ این سیاست های کلی به همه قوا به معنای آن این است که تحقق این سیاست ها فقط بر عهده قوه مجریه و دولت نیست.
وی افزود: بر این اساس باید تمام قوا و مجمع تشخیص مصلحت نظام، مسئولیت های خود را در این زمینه بر عهده گیرند و با همکاری، هماهنگی و هم افزایی این برنامه ها را پیش ببرند تا به هدف نهایی سیاست ها که خانواده را واحد بنیادی و سنگ بنای جامعه اسلامی، کانون رشد و تعالی انسان و پشتوانه سلامت و بالندگی و اقتدار و اعتلای معنوی کشور و نظام می داند، برساند.
مولاوردی ادامه داد: به زودی درباره بندهایی از سیاست های کلی ابلاغی که مستقیما بر عهده دولت است، یک تقسیم کار بین دستگاهی انجام می شود چنان که این کار در سایر سیاست ها اتفاق افتاده است.
به گفته معاون رییس جمهوری، به زودی هر کدام از دستگاه های اجرایی با تعیین مسئولیت دقیق متولی و دستگاه های معین و همکار وارد عمل می شوند و برنامه های خود را تنظیم کنند و در صورتی که نیاز به آیین نامه، بخش نامه و یا حتی لایحه ای باشد، اقدام خواهد شد.
مولاوردی با بیان این که قوای دیگر از جمله مجلس نیز باید در این زمینه وارد عمل شوند، تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم حمایت های قانونی است که در این سیاست ها (بند هفت) مورد اشاره قرار گرفته است.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به این بند، گفت: نقش قوه قضاییه و مقننه و مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد تاکید قرار گرفته و بندهای دیگر به نهادهای فرهنگی مثل صدا وسیما مربوط می شود.

مولاوردی با بیان این ه سیاست های کلی خانواده مجموعه نظام را مخاطب قرار داده، گفت: با توجه به این مساله می توان انتظار داشت در زمان معقول و مورد انتظار به یک هدف مشخص که مطلوب نظام است دسترسی پیدا کنیم.
وی توضیح داد: موضوع اشاره شده در بند شش سیاست ها (ارائه و ترسیم الگوی اسلامی خانواده و تقویت و ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی) فقط صدا وسیما را مخاطب قرار نمی دهد.
مولاوردی، گفت: این بند شامل چند زیر بند از جمله «مبارزه با اشرافیت و تجمل گرایی و مظاهر فرهنگ غرب» است، نقش صدا وسیما به دلیل تاثیر و برد بسیار آن در اجرای این بند، قابل توجه و برجسته تر است، اما با یک نگاه منصفانه، واقعی و منطقی به برنامه های صدا وسیما متوجه می شویم اکنون با وضعیت مطلوب و اهداف مطرح شده در این سیاست فاصله دارد.
وی خاطر نشان کرد: کمتر شاهد برنامه ها و سریال هایی هستیم که به ترویج ارزش های متعالی و ازدواج آسان بپردازد، اکنون برنامه هایی را از صدا وسیما شاهدیم که در آن ها بسیار تلاش شده به مراسم ازدواج شاخ و برگ داده و آن را پر هزینه جلوه دهند.
مولاوردی با بیان اینک ه امروز سطح خانواده ها بیشتر متوسط به پایین است، یادآور شد: این افراد نمی توانند از عهده مراسم و رسومات دست و پاگیر و بدون تاثیر برآیند، از این رو باید از تولید برنامه هایی که به چشم و هم چشمی ها دامن می زند پرهیز کنیم زیرا این برنامه ها اگر مانع ازدواج نشوند حداقل آن را به تاخیر می اندازند.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، افزود: این مساله باید کانون توجه صدا و سیما و رسانه های دیگر باشد، امروز شبکه های اجتماعی نیز بسیار در این عرصه تاثیرگذار هستند بنابراین با توجه به افزایش روزافزون این شبکه ها، آن ها می توانند به ترویج و تقویت سبک زندگی اسلامی – ایرانی کمک کنند و مبارزه با اشرافیت، تجمل گرایی و مظاهر فرهنگ غرب را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام