شورای نگهبان برگزاری انتخابات الکترونیکی را تأیید کرده است
شورای نگهبان برگزاری انتخابات الکترونیکی را تأیید کرده است

سرویس سیاسی، سخنگوی وزارت کشور گفت: اصل برگزاری انتخابات الکترونیکی مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته و در حال حاضر در حال تهیه نرم افزار مربوطه هستند. به گزارش یوپنا، حسینعلی امیری در حاشیه پانزدهمین جلسه ستاد انتخابات کشور که ظهر امروز در سازمان ثبت احوال کشور، برگزار شد، اظهار داشت: مهمترین سند هویتی برای […]

سرویس سیاسی، سخنگوی وزارت کشور گفت: اصل برگزاری انتخابات الکترونیکی مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته و در حال حاضر در حال تهیه نرم افزار مربوطه هستند.

به گزارش یوپنا، حسینعلی امیری در حاشیه پانزدهمین جلسه ستاد انتخابات کشور که ظهر امروز در سازمان ثبت احوال کشور، برگزار شد، اظهار داشت: مهمترین سند هویتی برای شرکت در انتخابات پیش رو شناسنامه و کارت ملی است، توصیه ما به مدیران ادارات ثبت احوال این است که به صورت شبانه روزی و تمام وقت نسبت به صدور کارت ملی برای متقاضیان اقدام کنند تا آنها برای شرکت در انتخابات با مشکل مواجه نشوند.
 
وی درباره الکترونیکی شدن انتخابات نیز اظهار داشت: شورای نگهبان در این راستا تعامل خوبی با وزارت کشور داشته و در نهایت حسن ظن هماهنگی های لازم را انجام داده است. خوشبختانه سخت افزار یا صندوق الکترونیکی انتخابات به تأیید شورای نگهبان برسیده و نرم افزار آن نیز توسط کارشناسان دو دستگاه در حال تهیه است.
 
سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه  اصل برگزاری انتخابات الکترونیکی مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته، خاطرنشان کرد: طبق برنامه زمانبندی تهیه شده ثبت نام کاندیداهای  انتخابات مجلس خبرگان از پنج شنبه ۲۶ آذر در وزارت کشور و حوزه‌های اصلی آغاز می‌شود. ثبت نام متقاضیان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز از شنبه ۲۸ آذر در وزارت کشور و فرمانداری‌ها آغاز می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه مهلت ثبت نام برای متقاضیان یک هفته است، گفت: بعد از این مرحله بررسی صلاحیت متقاضیان آغاز خواهد شد. توصیه اصلی دولت به کسانیکه قصد کاندیداتوری در انتخابات را دارند این است که از تبلیغات زودرس برحذر باشند و قانون را رعایت کنند.
 
امیری با تأکید براینکه کاندیداها باید به دنبال اثبات خود باشند، گفت: این افراد باید خط قرمزها را مراعات کنند. اگر فردی مرتکب تخلف شود در هیئت‌های نظارت و اجرایی بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد و با وی برخورد خواهد شد.