مهدوی‌کیا: خوشحالم مردم فراموشم نکرده‌اند/ بعضی‌ها تیم ملی چه ببرد،چه ببازد انتقاد می‌کنند
مهدوی‌کیا: خوشحالم مردم فراموشم نکرده‌اند/ بعضی‌ها تیم ملی چه ببرد،چه ببازد انتقاد می‌کنند

گروه ورزشی؛ بهترین هافبک راست فوتبال ایران در ۴۰ سال اخیر می‌گوید از اینکه مردم او را به این عنوان انتخاب کرده‌اند خوشحال است. به گزارش یوپنا، مهدی مهدوی کیا درباره انتخابش به عنوان بهترین هافبک راست فوتبال ایران اظهار کرد: خیلی خوشحالم که به این عنوان دست یافته‌ام. از همه کسانی که به من […]

گروه ورزشی؛ بهترین هافبک راست فوتبال ایران در ۴۰ سال اخیر می‌گوید از اینکه مردم او را به این عنوان انتخاب کرده‌اند خوشحال است.

به گزارش یوپنا، مهدی مهدوی کیا درباره انتخابش به عنوان بهترین هافبک راست فوتبال ایران اظهار کرد: خیلی خوشحالم که به این عنوان دست یافته‌ام. از همه کسانی که به من رای دادند، تشکر می‌کنم. فکر می‌کنم انتخابم به عنوان بهترین هافبک فوتبال ایران نشان دهنده این است که هنوز مردم ما فوتبالیست‌هایی چون من را فراموش نکرده‌اند و به نوعی ما را دوست دارند. از همه‌ آن‌ها تشکر می‌کنم که من را انتخاب کردند.

وی اضافه کرد:‌ البته کسانی که در این نظرسنجی حضور داشتند، شایسته کسب چنین عنوانی بودند. فراموش نکنید مجید نامجو مطلق یکی از بهترین‌ها در این فهرست بود. اگر او در مقطعی مصدوم نمی‌شد، مطمئنا الان سابقه بازی کردن در باشگاه‌های بزرگ اروپایی را در کارنامه داشت. کرمانی مقدم هم فوتبالیست خیلی خوبی بود و می‌توانست به این عنوان دست یابد. محمد نوازی هم زمانی با من همبازی بود. او بعدها به استقلال رفت و درخشش خوبی هم در تیم فوتبال استقلال داشت.

مهدوی‌کیا درباره آخرین وضعیت خودش در باشگاه هامبورگ گفت: مدتی است در باشگاه هامبورگ و با تیم‌های پایه کار می‌کنم. کار ما به طور تخصصی با بازیکنان ۱۱ تا ۱۹ ساله است. البته گاهی اوقات هم در تمرین‌های تیم اصلی شرکت می‌کنم تا تجربیاتم بیشتر شود. ما یک برنامه ۵ ساله برای تیم‌های پایه هامبورگ داریم و پس از ۵ سال زحمات‌مان به بار خواهد نشست.

او با بیان اینکه آکادمی "کیا" با قدرت به کارش ادامه می‌دهد نیز گفت: دوستان ما از جمله آقای دوستی مهر فعالیت‌های آکادمی کیا را پیگیری می‌کنند. باشگاه ما از سراسر کشور استعدادیابی می‌کند و بازیکنان مستعد را به باشگاه خودمان می‌آوریم تا در تورنمنت‌های مختلف شرکت کنیم. در حال حاضر تمرین‌های تیم پیگیری می‌شود تا سال آینده در یک تورنمنت معتبر شرکت کند. در حال حاضر ما ۴۰ بازیکن را استعدادیابی کرده‌ایم و آن‌ها با انگیزه بالا در تمرین‌ها شرکت می‌کنند. البته برای بازیکنان شهرستانی هم خوابگاه تهیه کرده‌ایم تا آن‌ها هم در تهران اقامت داشته باشند.

مهدوی‌کیا در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حواشی اخیر تیم ملی فوتبال ایران اظهار کرد: مسائل فوتبال ایران مقداری پیچیده است. واقعا برای من جای تعجب است که چرا فوتبال ایران اینگونه شده است. وقتی تیم ملی می‌برد بعضی‌ها یاد انتقاد می‌افتند و وقتی هم تیم ملی شکست می‌خورد باز هم انتقاد می‌کنند. واقعا این شرایط برایم تعجب‌آور است. البته من از فوتبال ایران دور هستم و خیلی از مسائل را نمی‌دانم ولی طی اخباری که دریافت می‌کنم می‌بینم که شرایط مساعد نیست. تیم ملی راه سختی را برای صعود به جام جهانی دارد و باید مورد حمایت قرار گیرد تا با آرامش به کارش ادامه دهد. من فقط به عنوان یک هوادار دوست دارم تیم ملی به موفقیت برسد و به جام جهانی صعود کند.

او درباره مشکلات کمپ تیم ملی و چمن این مجموعه هم گفت: مشکل چمن سالیان سال است که در فوتبال ایران وجود دارد. زمانی هم که ما فوتبال بازی می‌کردیم همین مشکلات را داشتیم. در حال حاضر تنها زمین چمن استاندارد فوتبال ایران همان زمین شماره یک مجموعه ورزشی آزادی است و به همین خاطر همیشه با این مسئله مشکل داریم. کی‌روش هم زمانی که با فوتبال ایران قرارداد می‌بست می‌دانست که در ایران چنین مشکلاتی وجود دارد و قرار نبود یک شبه همه چیز حل شود. به اعتقاد من دولت باید از فدراسیون فوتبال حمایت کند و مجموعه‌های ورزشی زیادی را بسازد تا دیگر در آینده مشکلات چمن نداشته باشیم.

مهدوی‌کیا درباره عملکرد برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس هم گفت:‌ از همان اول می‌دانستم که ایوانکوویچ کارش را بلد است. در همان مصاحبه‌های ابتدایی هم گفته بودم که باید به این مربی کروات زمان بدهند. همه دیدند که او توانایی‌هایش را نشان داد و پرسپولیس با هدایت او روزهای خوبی را می‌گذراند و فکر می‌کنم با ادامه این روند می‌تواند در انتهای این فصل جزو تیم‌های بالانشین جدول باشد./ایسنا