نیمی از قاچاق مواد مخدر در ایران کشف می شود
نیمی از قاچاق مواد مخدر در ایران کشف می شود

سرویس بین الملل، سرویس وزیر کشور اقدامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر را بی نظیر دانست و گفت: ایران با کشف و ضبط سالانه حدود ٥٠٠ تن انواع مخدر، از ترانزیت بخش مهمی از محموله های مواد مخدر با منشا تولید در افغانستان به مقصد اروپا جلوگیری می کند. به گزارش […]

سرویس بین الملل، سرویس وزیر کشور اقدامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر را بی نظیر دانست و گفت: ایران با کشف و ضبط سالانه حدود ٥٠٠ تن انواع مخدر، از ترانزیت بخش مهمی از محموله های مواد مخدر با منشا تولید در افغانستان به مقصد اروپا جلوگیری می کند.

به گزارش یوپنا، عبدالرضا رحمانی فضلی که به منظور شرکت در نشست مبارزه با مواد مخدر به وین سفر کرده است، در دیدار یوهنا میکل-لیتنر وزیر کشور اتریش این مطلب را بیان کرد.
وی همچنین به نقش آفرینی موثر جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با اقدامات تروریستی و مقابله با گروههای تکفیری و افراطی در منطقه اشاره کرد و افزود: توفیق در زمینه مقابله موثر با گروه های تروریستی، در گرو همکاری جدی و صادقانه همه کشورهای خواهان برقراری صلح و ثبات و در نتیجه امنیت جهانی است.
وزیر کشور همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری اولین نشست مقامات ارشد مبارزه با مواد مخدر ٣١ کشور واقع در مسیر قاچاق مواد مخدر از مبدا افغانستان و از مسیر ایران به مقصد کشورهای اروپای جنوب شرقی، اروپای مرکزی و اروپای غربی ( موسوم به مسیر بالکان) با دو محور و دستور کار مبارزه با پولشوئی و اجرای طرح های مشترک کنترلی اعلام کرد.
علاوه بر آن، رحمانی فضلی با یادآوری اقدامات بی نظیر جمهوری اسلامی ایران در پذیرش و میزبانی از حدود سه میلیون پناهنده و مهاجر در طول بیش از سه دهه، بر ضرورت مشارکت مسئولانه همه کشورهای اروپایی در راستای حل پدیده در حال گسترش مهاجرت های گروهی تاکید کرد.

**نیمی از قاچاق مواد مخدر در ایران کشف می شود
وزیر کشور اتریش نیز در این دیدار با تقدیر از جمهوری اسلامی ایران برای مقابله جدی با قاچاقچیان مواد مخدر گفت: بیش از نیمی از هروئینی که قاچاقچیان بین المللی ، مترصد قاچاق آن از مبدا افغانستان و از مسیر ایران به سمت اروپا است، توسط ایران کشف می شود.
لیتنر همچنین بر ضرورت همکاری جمهوری اسلامی ایران و اتریش، در زمینه مبارزه با مواد مخدر، به عنوان دو کشوری که در مسیر قاچاق مواد مخدر از مبدا افغانستان به اروپا و موسوم به مسیر بالکان قرار دارند، تاکید کرد.
وی در ادامه ضمن تقدیر از اینترپل جمهوری اسلامی ایران به دلیل همکاری های تنگاتنگ با اینترپل اتریش، آمادگی کامل کشور اتریش برای گسترش و توسعه همکاری های دو جانبه ، در زمینه های مختلف و مرتبط با ماموریت های مشترک وزارت کشور ایران و اتریش اعلام کرد./ایرنا

яндекс