اخذ مجوز آموزش مبتنی بر IT کلیه رشته های دانشگاه پیام نور از سوی هیأت امنا
اخذ مجوز آموزش مبتنی بر IT کلیه رشته های دانشگاه پیام نور از سوی هیأت امنا

اخذ مجوز آموزش مبتنی بر IT کلیه رشته های دانشگاه از سوی هیأت امنا/ ارائه رشته آموزش صلح جهانی مبتنی بر IT به شورای گسترش برای نخستین بار

سرویس حوزه و دانشگاه، رئیس دانشگاه پیام نور از اخذ مجوز آموزش مبتنی بر IT در کلیه رشته های حضوری و غیرحضوری دانشگاه از سوی هیات امنا خبر داد.
به گزارش یوپنا، دکتر رستمی ابوسعیدی با اعلام خبر ارائه رشته آموزش صلح جهانی مبتنی بر IT برای اولین بار از سوی دانشگاه پیام نور گفت: یکی از اهداف اصلی یونسکو در برنامه ۲۰۳۰ ، آموزش صلح جهانی است و دانشگاه پیام نور برای نخستین بار ، این رشته را در مقطع کارشناسی ارشد آماده و برای کسب مجوز به شورای گسترش ارائه کرده است.
رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به جایگاه و خدمات ارزنده این دانشگاه عنوان کرد: دانشگاه پیام نور آن طور که شایسته و در شان آن است در جامعه معرفی نشده و باید عملکردها و توانمندی های ارزنده آن را به شکل مطلوبی در اذهان عمومی منعکس نماییم.
وی دانشگاه پیام نور را دارای قابلیت ها و توانمندی های ارزنده ای دانست و گفت: کسب رتبه نخست کیفیت آموزش، رتبه دهم پژوهش در بین دانشگاه های وزارت علوم و رتبه ۱۳ در بین دانشگاه های ایران نشان دهنده پتانسیل بالا و کیفی این دانشگاه است.

rostami
وی یادآور شد: دانشگاه پیام نور بر اساس اعلام پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) جزو دانشگاه های یک درصد برتر جهان قرار گرفته است و رتبه دانشگاه پیام نور در رنکینگ جهانی در جایگاه مطلوبی قرار گرفته است.
دکتر رستمی ابوسعیدی، با اشاره به کیفیت بالای آموزش در دانشگاه پیام نور گفت: پذیرش فارغ التحصیلان این دانشگاه در مقاطع بالاتر دیگر دانشگاه ها نشان دهنده کیفیت بالای آموزش دانشگاه پیام نور است کما اینکه فقط از بین ۵ هزار فارغ التحصیل مرکز تهران این دانشگاه، ۸۵۰ نفر در دانشگاه های دولتی تهران پذیرفته شده اند .
وی تولید و تالیف بیش از ۲۲۰۰ عنوان کتاب خودآموز، وجود بیش از ۲۶۵ مخترع دانشجو در دانشگاه پیام نور ، وجود بیش از ۸۰۰ دانشجوی فعال ثبت شده در ستاد نانوی کشوری و بیش از ۷۵ انجمن فناوری نانو را از دیگر امتیازات دانشگاه پیام نور دانست.
وی همچنین با عنوان اینکه نسل اول دانشگاههای دنیا آموزش محور، نسل دوم پژوهش محور و نسل سوم کارآفرین و مهارت محور است، تصریح کرد: کلیه دانشگاه ها باید به سمت دانشگاه های نسل سوم و کارآفرین حرکت کنند و دانشگاه پیام نور نیز از این قاعده مستثنی نیست .
وی افزود: بر اساس سیاست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه ها و مراکز پژوهشی باید ۱۵ درصد از بودجه خود را به تحقیقات و پژوهش اختصاص دهند و دانشگاه پیام نور نیز این مهم را رعایت کرده و درصدد رساندن آن به ۲۰ درصد از بودجه است چرا که پژوهش وجه تمایز بین دانشگاه ومدرسه است و باید به این مقوله توجه ویژه ای داشت.
دکتر رستمی با اشاره به برنامه های راهبردی دانشگاه مصوب هیات امنا اظهار داشت: تشکیل هسته های پژوهشی، توسعه شرکت های دانش بنیان، تعامل با پارک های علم و فناوری، حمایت از نشر و چاپ مقالات بازاریابی و فروش ایده ها در خارج از دانشگاه و کشور، جلب مشارکت بخش غیردولتی در زمینه حمایت از پژوهشگران و پایان نامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی، توسعه بانک های اطلاعاتی ، توسعه فناوری اطلاعات ، تبدیل دانایی به دارایی، افزایش مقالات و هم افزایی گروهی و … در راس این برنامه ها قرار دارد.
وی در پایان درخصوص انتخاب دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه اظهار داشت: دکتر علی ربیعی در سیستم گلستان پژوهشی دانشگاه پیام نور با آثار و مقالات پژوهشی خود بالاترین امتیاز را کسب کرده و وجود ایشان برای دانشگاه پیام نور غنیمت است و جا دارد از زحمات و حمایت ایشان در هیات امنای دانشگاه تقدیر و تشکر نماییم.