الجیش با خط حمله آتشین برای انتقام به تهران می‌آید/ تدابیر منصوریان برای مهار شاگردان لموشی
الجیش با خط حمله آتشین برای انتقام به تهران می‌آید/ تدابیر منصوریان برای مهار شاگردان لموشی

نفت تهران در مرحله پلی‌آف آسیا بار دیگر حریف الجیش شد که به دنبال انتقام شکست سال گذشته‌اش است. در این گزارش به عملکرد حریف نفت در لیگ ستارگان پرداخته شده است.

تیم نفت تهران برای راهیابی به لیگ قهرمانان آسیا بار دیگر برابر تیم الجیش قرار می‌گیرد. شاگردان منصوریان در سال گذشته هم در مرحله پلی‌آف به الجیش برخورد کردند و توانستند با تک گل امیر ارسلان مطهری این تیم را پشت سر بگذارند و به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا وارد شوند.

اکنون در این گزارش به نحو عملکرد حریف نفت در لیگ ستارگان قطر نگاهی می‌اندازیم تا ببینیم نقاط ضعف و قوت این تیم در این فصل کجاها بوده و چه وضعیتی را در لیگ خودشان دارد.

* الجیش قطر(به دنبال انتقام)

تیمی کاملا هجومی دارای خط حمله آتشین و خط دفاعی مستحکم که با گذشت ۱۳ هفته از لیگ ستارگان قطر ۱۴ گل دریافت کرده است و میانگین در هر دیدار تنها یک گل دریافت کرده است. الجیش در آخرین دیدار خود در لیگ برتر قطر به مصاف تیم السد که در این فصل ژاوی هرناندز کاپیتان سابق بارسلونا را در ترکیب خود دارد، رفت این دیدار با درخشش حمدالله مهاجم گلزن الجیش با نتیجه ۴ بر ۲ به نفع الجیش به پایان رسید. الجیش که در سال گذشته مغلوب شاگردان منصوریان شده بود حال در این دیدار می‌آید تا انتقام بگیرد.

*نگاهی به عملکرد خطوط تیم الجیش در لیگ ستارگان قطر

– خط حمله آتشین و زهردار ( حمدالله – رشیدوف)

با نگاه به خط حمله الجیش در این فصل از لیگ ستارگان درمی‌یابیم که خط حمله فوق‌العاده خطرناکی را دارد. اکثر کارشناسان قطر اعتراف می‌کنند که در این فصل خط حمله الجیش بسیار خطرناک و زهردار است. عبدالرزاق حمدالله مهاجم ملی‌پوش مراکشی عملکرد بسیار خوبی را در خط حمله داشته است. وی از ۳۱ گلی که تیم الجیش در طول این ۱۳ هفته به ثمر رسانده به تنهایی ۱۱ گل را به ثمر رسانده است و در رده دوم جدول گلزنان لیگ برتر قطر قرار دارد. این مهاجم ۲۵ ساله مراکشی در آخرین دیدار که برابر تیم ژاوی قرار گرفت ارزش‌های خود را ثابت کرد زیرا دو گل از چهار گل تیمش را درون دروازه حریف جای داد تا پیروز میدان باشند. با این شرایط موجود باید مدافعان نفت بسیار دقیق عمل کنند و اشتباهی را در داخل زمین انجام ندهد زیرا حمد الله فوق‌العاده خطرناک است و از هر موقعیتی گل می‌سازد.

 

سردار رشیدوف هافبک طراح، گلزن و قلب تپنده الجیش به شمار می‌آید. این هافبک ملی‌پوش ازبکستانی عملکرد فوق‌العاده را در این فصل داشته است زیرا با گذشت ۱۳ هفته از لیگ ۸ گل را در کارنامه خودش ثبت کرده است. این آمار نشان می‌دهد این هافبک میانی طراح بسیار خطرناک است. در نتیجه این آمار باید هافبک‌های نفت چهار چشمی مواظب این بازیکن ۲۴ ساله ازبکستانی باشند تا بتوانند حملات تیم را خنثی کنند.

 

– خط دفاعی مستحکم

با نگاه به آمار و ارقام متوجه می‌شویم علاوه بر اینکه الجیش خط حمله خوبی را داشته است در مقابل خط دفاعی نسبتا خوبی را داشته است. زیرا با گذشت ۱۳ هفته از لیگ توانسته در هر بازی به صورت میانگین تنها یک گل دریافت کنند. این نشان‌دهنده عملکرد خوب خط دفاعی حریف نفت تهران است. با نگاه به میانگین سنی مدافعان الجیش می‌بینیم که بالای ۲۸ سال است و این تجربه بالای مدافعان را می‌رساند. این خط دفاعی مستحکم توانسته در ۴ دیدار از ۱۳ دیدار دروازه خود را بسته نگه دارد. این آمر بیان‌کننده این حقیقت است که مهاجمان نفت کار سختی ر در ورزشگاه آزادی پیش رو دارند.

 

– سرمربی باهوش و باتدبیر ( صبری لموشی)

سرمربی فرانسوی الجیش عملکرد خوبی را با تیمش در دو فصل گذشته حضور داشته است. وی توانسته به همراه تیمش در فصل گذشته در رده سوم قرار گرفت. در این فصل هم با ۲۶ امتیاز در رده دوم قرار دارد. لموشی در زمان بازیگری خود سابقه حضور در باشگاه‌های بزرگی مانند اینتر، موناکو و المپیک مارسی را دارد. اما وی در پیشه مربیگری تجربه چندانی ندارد. اولین مربیگری او در سال ۲۰۱۲ بود که هدایت تیم ملی ساحل عاج را برعهده گرفت و تا سال ۲۰۱۴ در این تیم بود. پس از آن لموشی هدایت تیم الجیش را برعهده گرفت و عملکرد خوبی را از خود در فصل گذشته با این تیم داشت و تیمش را سوم کرد. در نتیجه سران باشگاه الجیش با او تا سال ۲۰۱۷ قراردادش را تمدید کردند.

این مربی که اصالت تونسی دارد اما ملیتش فرانسوی است. وی در سال گذشته در ورزشگاه آزادی برابر علیرضا منصوریان مربی جوان کشورمان مغلوب ماند اما امسال می‌آید تا انتقام سال گذشته را بگیرد.

حال باید منتظر بمانیم که در این رقابت جذاب منصوریان بار دیگر می‌تواند لموشی را کنار بگذارد و نفت را به لیگ قهرمانان آسیا برساند یا اینکه سرمربی فرانسوی الجیش انتقام سال گذشته را از او می‌گیرد.

دیدار تیم نفت تهران با الجیش در تاریخ ۲۰ بهمن در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.