جزیره ای زیبا و دنج در دل سیاهی جنگ!
جزیره ای زیبا و دنج در دل سیاهی جنگ!

اگر این جزیره بی همتا، در اختیار یک دولت عاقل و میهن دوست بود با توجه به طبیعت بی نظیر و سواحل زیبایش، می توانست به اندازه دهها چاه نفت برای کشورش درآمدزایی توریستی داشته باشد اما دریغ…

به گزارش یوپنا، در حالی که قریب به یک سال است که تنها تصاویر مخابره شده از یمن، چیزی جز جنگ و خونریزی را حکایت نمی کند، کمی آن سوتر از سرزمین اصلی، جزیره ای یمنی در آرامش روزگار می گذراند؛ جزیره ای که یکی از شگفتی های کره زمین است و به همین دلیل در یونسکو ثبت جهانی شده است.

سقطری یا سوکوترا (Socotra) در دهانه تنگه عدن و بین دو قاره آسیا و آفریقا قرار دارد و بین ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر را در خود جای داده است.
این جزیره به داشتن پوشش گیاهی شگفت انگیز ، به ویژه درختان عجیب و غریب که یادآور فیلم های تخیلی است شهرت جهانی دارد. یک سوم گیاهان این جزیره که به بیش از ۹۰۰ گونه بالغ می شوند، در هیچ جای دنیا یافت نمی شوند و بومی "سقطری" هستند. یکی از درختان معروف جزیره ، " خون اژدها" نام دارد زیرا شیره سرخ رنگی از آن تراوش می کند. درخت خیار و درخت بطری، از دیگر درختان منحصر بفرد سقطری هستند.

 بی شک اگر این جزیره بی همتا، در اختیار یک دولت عاقل و میهن دوست بود با توجه به طبیعت بی نظیر و سواحل زیبایش، می توانست به اندازه دهها چاه نفت برای کشورش درآمدزایی توریستی داشته باشد اما دریغ که "قدر ندانستن داشته ها" ویژگی مشترک جهان سومی هاست.