پایان قصه یک تیم امید دیگر/ حسرت حضور در المپیک ابدی شد!
پایان قصه یک تیم امید دیگر/ حسرت حضور در المپیک ابدی شد!

تیم فوتبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای انتخابی المپیک به مصاف ژاپن رفت و در وقت های اضافه شکست سنگینی را برابر سامورایی‌ها متحمل شد تا شانس صعود به المپیک را از دست بدهد. به گزارش یوپنا، تیم های فوتبال امید ایران و ژاپن از ساعت ۱۷ امروز جمعه نخستین دیدار مرحله یک چهارم […]

تیم فوتبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای انتخابی المپیک به مصاف ژاپن رفت و در وقت های اضافه شکست سنگینی را برابر سامورایی‌ها متحمل شد تا شانس صعود به المپیک را از دست بدهد.

به گزارش یوپنا، تیم های فوتبال امید ایران و ژاپن از ساعت ۱۷ امروز جمعه نخستین دیدار مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای انتخابی المپیک را در شهر دوحه برگزار کردند که این بازی را تیم ژاپن در وقت های اضافه ۳ بر صفر پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. گل های تیم ژاپن را در این دیدار تویوکاوا (۹۶) و ناکاجیما (۱۰۸ و ۱۰۹) به ثمر رساند.

تیم ایران در این دیدار با ترکیب محمدرضا اخباری، محمد دانشگر، روزبه چشمی، وحید حیدریه، علی عبدالله زاده (۹۸ – احسان پهلوان)، علی کریمی، علیرضا نقی زاده، شاهین ثاقبی (۱۰۶ – میلاد کمندانی)، مهدی ترابی، میلاد محمدی (۷۶ – محسن کریمی) و ارسلان مطهری آغاز کرد.

هنوز بازی جای نیفتاده بود که تیم امید ایران صاحب یک موقعیت ایده آل برای گلزنی شد. مطهری در دقیقه دوم دیدار با توپربایی از کمند مدافعان حریف گریخت و در حالی که دروازه‌بان حریف بیرون آمده بود از پشت محوطه جریمه ضربه خود را زد که به کرنر رفت. این ضربه کرنر را کریمی با ضربه سر به بالای دروازه فرستاد تا دو موقعیت عالی را تیم ایران از دست بدهد.

بعد از این گل برای دقایقی ژاپن فشار زیادی روی دروازه ایران ایجاد کرد که در یک صحنه اخباری ضربه سر مهاجم حریف را به خوبی دفع کرد. پس از این موج حمله ژاپنی ها، تیم کشورمان سعی کرد در ضد حملات خود را به دروازه حریف نزدیک کند.

تیم ژاپن با وجود در اختیار داشتن توپ تا دقیقه ۲۵ نتوانست ایجاد موقعیت کند که در این دقیقه ضربه کوبو به شکر خطرناکی از کنار دروازه اخباری به بیرون رفت. تیم کشورمان از دقیقه ۳۰ بازی را به تعادل کشاند و در دقیقه ۳۷ بهترین موقعیت خود را برای گلزنی از دست داد. ارسلان مطهری روی اشتباه مدافع حریف در گوشه شش قدم ژاپن صاحب توپ شد اما شوت سرضرب وی دقت لازم را نداشت تا به بیرون برود.

در دقیقه ۴۵ بازی تیم ایران صاحب یک ضربه کاشته شد که دروازه بان ژاپن ضربه کریمی را برگشت داد تا این نیمه با تساوی به پایان برسد.

در نیمه دوم بازی با برتری تیم ایران آغاز شد. شاگردان خاکپور با پاسکاری های خوب خود ژاپن را تحت کنترل داشتند و مهمترین خطر بازی را رقم زدند. در دقیقه ۵۷ بود که سانتر از راست را میلاد محمدی با ضربه سر زد که توپ او با بدشانسی به تیر افقی دروازه ژاپن اصابت کرد و به داخل گل نرفت.

تیم ایران در دقیقه ۵۹ با شوت راه دور ارسلان مطهری دروازه حریف را بار دیگر تهدید کرد. در ادامه نیز این تیم ایران بود که همچنان بهتر از حریف ظاهر شد و بازیکنان ژاپن تحت فشار یاران ایران کاملا از هم گسیخته بودند.

ژاپن در دقیقه ۷۰ بازی صاحب یک موقعیت روی دروازه ایران شد که این فرصت چندان خطرساز نبود. اما در ادامه این ایران بود که توسط مطهری خلق موقعیت کرد که سه مدافع تیم ژاپن او را محاصره کردند تا این فرصت از دست برود.

در دقایق پایانی تیم ژاپن خود را در زمین پیدا کرد ولی تلاش این تیم برای گلزنی ثمری نداشت تا کار به وقت اضافه کشیده شود.

در وقت های اضافه این تیم ژاپن بود که بسیار بهتر شروع کرد و خیلی زود هم به گل رسید. در دقیقه ۹۶ بازی بود که سانتر از راست با غفلت مدافعان ایران همراه شد تا تویوکاوا بازیکن تعویضی ژاپنی ها با ضربه سر دروازه تیم ایران را باز کند.

بعد از این گل تیم ایران به خود آمد و حملات احساسی را طرح ریزی کرد که در یکی از صحنه ها ارسلان مطهری موقعیت خوبی را از دست داد و با استپ نه چندان خوب خود توپ را به دروازه‌بان حریف تقدیم کرد.

تیم ایران در شروع وقت دوم اضافه کمندانی را به میدان فرستاد تا تهاجمی تر ظاهر شود اما دو گل متوالی را روی شوت های ناکاجیما دریافت کرد تا شکست سنگینی را متحمل شود.

این بازیکن در دقیقه ۱۰۸ با حرکتی عرضی و ضربه ای فنی به زاویه مخالف به زیبایی دروازه اخباری را گشود و یک دقیقه بعد با تکرار این صحنه دومین گل متوالی خود و سومین گل تیم ژاپن را به ثمر رساند. در دقایق پایانی بازی کریمی یک بار دیگر تیر دروازه ژاپن را به لرزه در آورد تا بدشانسی هم نصیب تیم کشورمان شود.

بدین ترتیب تیم امید ایران که در طول ۹۰ دقیقه بهتر از ژاپن ظاهر شده بود در وقت های اضافه ۳ گل دریافت کرد تا شکست سنگینی را متحمل شود. بدین ترتیب حسرت فوتبال ایران در المپیک به چهار دهه رسید و بار دیگر نتوانستیم حضور در این بازی‌ها را تجربه کنیم.