دشمنان نمی‌خواهند ایرانِ مقتدر امنیت‌ساز منطقه باشد
دشمنان نمی‌خواهند ایرانِ مقتدر امنیت‌ساز منطقه باشد

علی لاریجانی در نطق پیش‌از دستور اولین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در سال ۹۵ گفت: آغاز سال جدید را به ملت عزیز و نمایندگان محترم تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و امیدوارم خداوند این سال را برای مردم عزیز ایران قرین سعادت نماید . رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شکوه نوروز که در […]

علی لاریجانی در نطق پیش‌از دستور اولین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در سال ۹۵ گفت: آغاز سال جدید را به ملت عزیز و نمایندگان محترم تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و امیدوارم خداوند این سال را برای مردم عزیز ایران قرین سعادت نماید .

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شکوه نوروز که در سفرهای زیارتی و تفریحی بسیاری از مردم دیده می‌شد با وظیفه‌شناسی خدمت‌گزارانی از نیروی انتظامی، وزارت راه، هلال احمر، سازمان میراث فرهنگی و محیط زیست همراه بود، بخصوص نیروهای مسلح که امنیت کشور را فراهم کرده و  آن هم در شرایط بسیار پرماجرای منطقه که اقدامات تروریستی مختلفی را در ترکیه، پاکستان، عراق و بلژیک شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه لازم می ‌دانم از خدمات ارزشمند همه نیروهای فداکار که در این ایام تلاش چشمگیر داشتند سپاسگزاری نمایم، تصریح کرد: بی‌تردید برای نظام ما و ملت ما مایه مباهات است که ایران عزیز در این شرایط سخت منطقه از امنیت پایداری برخوردار است و حصول این نعمت در پناه همبستگی ملت در دفاع از آرمان‌های انقلاب و استواری در این راه و هدایت‌های رهبر معظم و قدرت دفاعی امنیتی کشور بدست آمده است.

لاریجانی اظهار داشت: ما با ملت‌های حادثه‌دیده تروریستی اظهار همدردی می‌کنیم ولی چه باید کرد و باید از دست که نالید که این فجایع نتیجه جهالت و شقاوت بسیاری از کشورهای غربی و عربی منطقه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال‌های گذشته به طبع استفاده ابزاری از تروریست‌ها به تقویت آنها پرداختند و امروز با حجم  زیاد و متنوع این موجودات خطرناک مواجه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران سال‌ها پیش این خطر را درک کرد و به دیگران گوشزد نمود، تصریح کرد: کشور ما در حد استطاعت خود با این گروه‌های تروریستی مبارزه نمود و  امروز هم به دولت عراق و سوریه در مبارزه با تروریست‌ها کمک می نماید.

لاریجانی با اشاره به نکات مثبت مبارزه با تروریسم گفت: اولا امنیت کشور حفظ می‌شود و ثانیا شر تروریست‌ها از سر سایر مسلمانان رفع می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید به این نکته توجه داشت که روحیه مجاهدانه و توانمندی های دفاعی عامل اصلی ثبات و امنیت پایدارمان و قدرت ما در سرکوب تروریست‌ها .

وی با اشاره به بهانه‌جویی‌های اخیر برخی کشورهای غربی اظهار داشت: بهانه‌های آنها در مسئله موشکی ایران گرچه ناشیانه و از لحاظ حقوقی بی‌مقدار است اما از سیاست دراز مدت آنان حکایت می کند که نمی‌خواهند جمهوری اسلامی مقتدر، امنیت‌ساز منطقه باشد.




لاریجانی با تاکید بر لزوم تقویت بنیه دفاعی کشور بخصوص از بعد موشکی اظهار  داشت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در طلیعه سال نو توانمندی اقتصادی را اولویت اول کشور دانست که تشخیصی بسیار دقیق و سنجیده است و امروز ایران از قدرت بازدارندگی دفاعی خوبی برخوردار است،‌دارای جمعیت مناسب، منابع قوی و نیروی انسانی کارآمد است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقطه آسیب‌پذیر کشور ناکارآمدی اقتصادی است، اظهار داشت: رهبری معظم به درستی اولویت کشور را اقتصاد مولد و زاینده دانستند که در پناه اقتصاد مقاومتی این توان حاصل می‌گردد.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی این مسیر را تنها راه‌حل مشکلات کشور می داند و در سال‌های اخیر قوانین مهمی را برای رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار به تصویب رساند که می‌تواند تسهیلات مناسبی را جهت اجرای اقتصاد مقاومتی ارائه کنند .

لاریجانی با اشاره به اینکه در ابتدای سال باید بودجه سال ۹۵ به تصویب برسد، تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد در جهت رونق تولید و تشویق صادرات فرصت های جدیدی را ایجاد نماییم.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه در دو روز اخیر شاهد درگیری جدیدی در منطقه قره‌باغ در مرز کشور آذربایجان و ارمنستان بودیم، اظهار داشت: این حادثه نگرانی‌های جدیدی را در منطقه ایجاد نموده است و درجه بحران در منطقه آنقدر افزایش یافته است که جنگ جدیدی را برنمی‌تابد لذا از پارلمان‌ها و دولت های آذربایجان و ارمنستان می‌خواهیم که با خردمندی بر این جنگ‌افروزی جدید مسلط شده و آرامش را به منطقه بازگرداند.