سیف خواستار انسجام شبکه بانکی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی شد.
سیف خواستار انسجام شبکه بانکی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی شد.

  با توجه به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب به «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، بنابراین نقش نظام بانکی در تحقق این شعار، حیاتی است. در این خصوص بانک ها باید با هماهنگی و انسجام بیشتر و موثرتر در مسیر تحقق این مهم گام بردارند. رئیس کل بانک مرکزی  در مراسم دیدار نوروزی با مدیران […]

 

با توجه به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب به «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، بنابراین نقش نظام بانکی در تحقق این شعار، حیاتی است. در این خصوص بانک ها باید با هماهنگی و انسجام بیشتر و موثرتر در مسیر تحقق این مهم گام بردارند.

رئیس کل بانک مرکزی  در مراسم دیدار نوروزی با مدیران عامل و اعضای هیات مدیره بانک ها، انسجام شبکه بانکی برای تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» را خواستار شد.
به گزارش یوپنا، ولی الله سیف در این مراسم با حضور اعضای هیات عامل بانک مرکزی، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره بانک ها و موسسه های اعتباری، با تاکید بر اهمیت سال ۱۳۹۵ در اقتصاد کشور، گفت: با توجه به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب به «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، بنابراین نقش نظام بانکی در تحقق این شعار، حیاتی است. در این خصوص بانک ها باید با هماهنگی و انسجام بیشتر و موثرتر در مسیر تحقق این مهم گام بردارند.
وی با بیان اینکه استفاده بهینه از منابع محدود، اصل مهم تحقق اهداف امسال است، افزود: هدایت منابع به سمت بخش های مختلف اقتصادی باید با دقت بالایی انجام شود و منابع به بخش هایی اختصاص یابد که بیشترین بهره وری را برای اقتصاد کشور داشته باشد.
رئیس کل بانک مرکزی به تقویت انسجام شبکه بانکی اشاره کرد و از بانک ها خواست هماهنگ با سیاست های بانک مرکزی برای تحقق شعار امسال حرکت کنند.
وی همچنین از همکاری و هماهنگی بانک ها در سال گذشته تشکر و قدردانی کرد.
رئیس شورای پول و اعتبار با بیان اینکه نرخ سود مناسب در یک اقتصاد سالم با فاصله اندکی از نرخ تورم قرار دارد، خاطرنشان کرد: روند کاهشی نرخ تورم ادامه دارد، بنابراین نرخ سود بانکی نمی تواند فاصله زیادی با این نرخ داشته باشد و شبکه بانکی باید در این زمینه اراده کرده و در این مسیر و در زمان مناسب، پیشقدم باشد.