سالی پربار برای بورس در پیش رو است؟
سالی پربار برای بورس در پیش رو است؟

با توجه به روند اقتصادی که در کشور جریان دارد پیش‌بینی می‌ شود سال ۹۵ برای معاملات بورسی سال پر رونق و فعال از نظر داد و ستد باشد. علی رحمانی، کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از مهمترین قابلیت‌های بورس تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم آن به صنایع اقتصادی و تولیدات داخلی است که تأمین مالی بخش‌های […]

با توجه به روند اقتصادی که در کشور جریان دارد پیش‌بینی می‌ شود سال ۹۵ برای معاملات بورسی سال پر رونق و فعال از نظر داد و ستد باشد.

علی رحمانی، کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از مهمترین قابلیت‌های بورس تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم آن به صنایع اقتصادی و تولیدات داخلی است که تأمین مالی بخش‌های تولیدی نیز یکی از همین وظایف به شمار می‌رود و همین عوامل موجب افزایش تولید و صادرات کشور خواهد شد.

وی افزود: انواع بورس در زمینه‌های مختلف تأثیرات متفاوتی دارد به طور مثال بورس کالا به شفافیت قیمت بازار در حوزه عرضه و تقاضا می‌پردازد و بورس اوراق بهادار و انرژی نیز می‌تواند نیاز مالی بنگاه‌های تولیدی را تأمین کنند.

رحمانی اظهار داشت: از ۷ فروردین تا به امروز که بورس فعالیت خود را آغاز کرده اما در هفته اول بازار تغییرات زیادی نداشته و باید برای پیش‌بینی وضعیت تا پایان فروردین ماه منتظر باشیم.

وی تأکید کرد: امیدوارم امسال تغییرات مثبتی در اقتصاد داشته باشیم تا در پی آن شاهد حضور شرکت‌های سودآور و افزایش قیمت‌ سهام‌ها بازدهی باشیم اما با توجه به گشایش‌هایی که در عرصه اقتصادی قرار است انجام شود شاهد کاهش هزینه‌های مبادله و افزایش معاملات در بازار بورس باشیم.

انتهای پیام /