فعالیت ۱۷۰۰ اکیپ نظارت سلامت در ایام نوروز
فعالیت ۱۷۰۰ اکیپ نظارت سلامت در ایام نوروز

رئیس اداره سلامت محیط و کار گفت: در ایام نوروز بیش از ۶۰۰ هزار بازرسی انجام شده که هزار و ۷۰۰ مورد آن منجر به پلمپ شده است.   به گزارش یوپنا،  صادق نیت رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در اولین نشست خبری سخنگوی وزارت بهداشت در سال 95 در خصوص افزایش بازرسی‌ها از اماکن بهداشتی […]

رئیس اداره سلامت محیط و کار گفت: در ایام نوروز بیش از ۶۰۰ هزار بازرسی انجام شده که هزار و ۷۰۰ مورد آن منجر به پلمپ شده است.

 

به گزارش یوپنا،  صادق نیت رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در اولین نشست خبری سخنگوی وزارت بهداشت در سال 95 در خصوص افزایش بازرسی‌ها از اماکن بهداشتی و مراکز ارائه دهنده مواد غذایی بیان کرد: تا ۱۳فروردین ماه نظارت ها ی نوروزی ادامه یافت که طی این مدت بیش از ۶۰۰ هزار بازرسی از اماکن مختلف داشتیم که ده هزار مورد منجر به تخلفاتی شده اند که به مراجع قضایی ارجاع داده شده اند.حدود ۷۸۰ هزار کیلو ماده غذایی آلوده و غیر بهداشتی معدوم شده است که با یک حساب می توان گفت با توجه به اینکه حدود ۵۰ گرم ماده غذایی آلوده یک نفر را مسموم می کند بنابراین با این امار معدوم مواد غذایی آلوده از مسمومیت ۱۵ میلیون نفر جلوگیری شده است.

 

صادق نیت همچنین در ادامه گفت : حدود ۸۰۰ مرکز ارائه دهنده مواد غذایی آلوده طی بازرسی ها پلمپ شدند.

 

وی افزود : بیش از ۳۵۰ هزار ازآب آشامیدنی را کلر سنجی و تایید سلامت آن ها صورت گرفته است.

 

صادق نیت با اشاره به ارزیابی سلامت آب استخرها افزود: آب استخرها از نظر میکروبی و سلامت بررسی شد و بیش از ۵ هزار نمونه برداری انجام شد و با موارد تخلف برخورد شد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: سامانه ۱۹۰ به عنوان سامانه دریافت گزارشات مردمی با استقبال خوبی روبرو شد و بیش از ۲ هزار مورد شکایت ثبت شد و و این سامانه همچنان ۲۴ ساعته فعالیت می کند.

 

انتهای پیام/