بیماری ای بی در قالب طرح دو فوریتی در مجلس به عنوان بیماری خاص مطرح شود
بیماری ای بی در قالب طرح دو فوریتی در مجلس به عنوان بیماری خاص مطرح شود

حضور وزیر بهداشت در خانه ای بی با صحبت های چندین تن از بیماران پروانه ای همراه شد. به گزارش یوپنا، عمده ترین مشکلات و خواسته های این بیماران علاوه بر ثبت این بیماری به عنوان بیماری خاص، هزینه های گران پانسمان، هزینه های درمانی برای فیزیوتراپی و کاردرمانی، بیمه تکمیلی، اسکان بیماران برای درمان و […]

حضور وزیر بهداشت در خانه ای بی با صحبت های چندین تن از بیماران پروانه ای همراه شد.
به گزارش یوپنا، عمده ترین مشکلات و خواسته های این بیماران علاوه بر ثبت این بیماری به عنوان بیماری خاص، هزینه های گران پانسمان، هزینه های درمانی برای فیزیوتراپی و کاردرمانی، بیمه تکمیلی، اسکان بیماران برای درمان و نگرانی از آینده و فاصله سنی والدین و بیماران بود.
در ادامه، مرتضی مدائن دقایقی را به صورت صمیمی با دکتر هاشمی سخن گفت.
وی از وزیر بهداشت تقاضا کرد تا در قالب یک طرح دو فوریتی در مجلس، بیماری ای بی به عنوان بیماری خاص مطرح و ثبت شود تا در بودجه سالیانه کشور سهم داشته باشد و حمایتی از هزینه های درمانی و دارویی آنها باشد.
این بیمار ای بی با اشاره به درد و رنج فراوان بیماران ای بی، گفت: تا چند سال پیش، مردم تصور می کردند که بیماری هایی مانند ام اس خطرناک است و از رنج و درد بیماری ای بی اطلاعی نداشتند اما ما نیازمند توجه هستیم.
مرتضی مدائن در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز ناراحتی از اینکه برخی از مردم پس از مشاهده بیماران ای بی، اظهار می کنند که آنها دچار سوختگی شده اند، تقاضا کرد تا مردم آگاهی بیشتری نسبت به این بیماری پیدا کنند.
این بیمار ای بی با بیان اینکه انتظار داریم دولت و آقای روحانی به ما توجه و کمک کنند، در پایان چندین دعا کرد و افزود: امیدوارم هیچ بیمار ای بی در دنیا نباشد و به دنیا نیاید و این بیماران شفا یابند و همچنین خیرین نیز برای این بیماری کمک کنند.