نخستین نشست مسئولین پدافند غیرعامل مجموعه وزارت اقتصاد در سال جاری برگزار شد
نخستین نشست مسئولین پدافند غیرعامل مجموعه وزارت اقتصاد در سال جاری برگزار شد

اولین نشست مسئولین پدافند غیرعامل بانکها، بیمه ها و سازمانهای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با حضور اعضای این کمیته برگزار شد. به گزارش یوپنا، حجت اله صالحی، نماینده وزیر و مسئول کمیته پدافند غیرعامل وزارت اقتصاد طی سخنانی در خصوص ضرورت تعامل و هماهنگی در حوزه […]

اولین نشست مسئولین پدافند غیرعامل بانکها، بیمه ها و سازمانهای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با حضور اعضای این کمیته برگزار شد.

به گزارش یوپنا، حجت اله صالحی، نماینده وزیر و مسئول کمیته پدافند غیرعامل وزارت اقتصاد طی سخنانی در خصوص ضرورت تعامل و هماهنگی در حوزه پدافند غیرعامل، گزارشی از عملکرد این کمیته در سال گذشته ارائه کرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: پدافند غیرعامل مثل مصون سازی بدن انسان است و در حال حاضر ما راهی جز مصون سازی در مقابل تهدیدات نداریم.

صالحی تصریح کرد: در سیاستهای اقتصاد مقاومتی، سه وظیفه برون گرایی و مردمی کردن اقتصاد، شفافیت و ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد برای وزارت اقتصاد تعیین شده است.

مسئول کمیته پدافند غیرعامل وزارت اقتصاد وحدت رویه در موضوع پدافند غیرعامل، ارائه راهکارها و طرح های مقابله با تهدیدات، پیش بینی اقداماتی برای مقابله با تهدیدات، مدیریت بحران و ارتقاء پایداری ملی در زمان بحران را از جمله برنامه های پدافند غیرعامل برشمرد.

صالحی در پایان هدف از برگزاری این جلسه را برقراری ارتباط و تعامل بیشتر اعضا و نیز اطلاع از مشکلات و تبادل تجربیات عنوان کرد.

در ادامه این نشست مدیرکل اقتصاد و رفاه سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز طی سخنانی گفت: دشمن از اقتصاد ما به عنوان ابزاری برای ضربه زدن به کشور استفاده می کند.

محمدی سیاستهای سازمان پدافند غیرعامل در سال ۹۵ را بر مبنای توصیه های راهبردی مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: بر این اساس در سال جاری در سه حوزه درک مشترک از پدافند غیرعامل بین ما و دستگاه، برآورد تهدیدات و اقدام و عمل در خصوص مواجه شدن با تهدیدات دشمن فعالیت ها متمرکز خواهد شد.

وی تاکید کرد: از نظر ما مهمترین مساله در حوزه اقتصاد، سطح بندی مراکز ثقل است و بر این اساس پیشنهاد داده ایم که مجموعه وزارت اقتصاد اقداماتش را اولویت بندی کند.

مدیرکل اقتصاد و رفاه سازمان پدافند غیرعامل کشور برنامه های این سازمان در سطح بندی را شامل: برنامه آموزشی و فرهنگ سازی، پژوهش و مطالعات و اقدام برشمرد.