ابراز نگرانی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از وضعیت مالی دانشگاه ها و موسسات پژوهشی در سال جاری
ابراز نگرانی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از وضعیت مالی دانشگاه ها و موسسات پژوهشی در سال جاری

دکتر محمدحسين امید، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار روابط عمومي ، با اشاره به افزایش بدهی های دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی و رشد ناچیز بودجه آموزش عالی کشور در سال 1395؛ در خصوص وضعیت مالی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی […]

دکتر محمدحسين امید، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار روابط عمومي ، با اشاره به افزایش بدهی های دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی و رشد ناچیز بودجه آموزش عالی کشور در سال 1395؛ در خصوص وضعیت مالی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی در سال جاری ابراز نگرانی کرد.

به گزارش روابط عمومي وزارت علوم ، دکتر امید با اعلام اینکه وزارت علوم و دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و پارک های علم و فناوری زیر مجموعه آن در سال 1394 نزدیک به 10 هزار میلیارد ریال از بودجه خود را به دلیل عدم تخصیص دریافت نکرده اند، از وضعیت مالی این بخش بسیار مهم کشور که همواره مورد عنایت ویژه مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری محترم بوده است، ابراز نگرانی کرد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با اعلام افزایش بدهی های دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی به بیش از 22 هزار میلیارد ریال در سال جاری و نیز با اشاره به رشد ناچیز حدود 13 درصدی بودجه سال 1395 مجموعه آموزش عالی کشور نسبت به سال گذشته، تاکید کرد که با این روند، مجموعه آموزش عالی کشور و بویژه دانشگاه ها در سال جدید با مشکلات جدی مواجه خواهند بود.

دکتر امید همچنین خاطرنشان کرد: به رغم اینکه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اعتبارات هزینه ای کشور، رشد قابل ملاحظه ای نسبت به لایحه دولت داشته است ولی میزان افزایش بودجه دانشگاه ها و موسسات پژوهشی در این کمیسیون بسیار ناچیز و کمتر از 5/2 درصد می باشد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در پایان صحبت های خود از مسئولان درخواست کرد با در نظر داشتن تاکیدات مستمر مقام معظم رهبری بر تقویت حوزه علم و فناوری و در راستای تحقق منویّات ایشان مبنی بر لزوم حفظ و افزایش رشد شتابان علمی کشور؛ نسبت به حل مشکل مجموعه آموزش عالی کشور که بیش از 50 درصد از حجم تولید علمی کشور را در اختیار دارد،توجه و اهتمام ویژه ای داشته باشند.

upna