نتایج هفته سی و پنجم لیگ دسته‌ اول
نتایج هفته سی و پنجم لیگ دسته‌ اول

هفته سی و پنجم رقابت های دسته اول آزادگان با پیروزی تیم های نفت آبادان و فجر سپاسی شیراز و توقف تیم های پیکان ، ماشین سازی و خونه به خونه به پایان رسید تا رقابت مدعیان صدر جدولی برای صعود به لیگ برتر فشرده تر و داغتر از همیشه شود. به گزارش "یوپنا" در […]

هفته سی و پنجم رقابت های دسته اول آزادگان با پیروزی تیم های نفت آبادان و فجر سپاسی شیراز و توقف تیم های پیکان ، ماشین سازی و خونه به خونه به پایان رسید تا رقابت مدعیان صدر جدولی برای صعود به لیگ برتر فشرده تر و داغتر از همیشه شود.

به گزارش "یوپنا" در مهمترین بازی امروز در کرمان تیم مس این شهر در دیدار با تیم نفت ابادان بازی را واگذار کرد. نفت با این برد ۵۵ امتیازی شده و به رده چهارم جدول صعود کرد و مس به رده ششم سقوط کرد. تیم فجر سپاسی در شیراز طی بازی پرگل با نتیجه ۲-۵ تیم خیبر خرم آباد را شکست داد تا با ۵۷ امتیاز در رده سوم باقی بماند. تیم های پیکان ، ماشین سازی و خونه به خونه هم برابر میهمانان خود متوقف شدند. هر سه تیم پیکان ، ماشین سازی و خونه به خونه به رغم تساوی برابر گیتی پسند ، پارسه و پاس در جایگاهشان باقی ماندند.
در بین تیم های ته جدولی بهترین نتیجه را شهرداری اردبیل رقم زد. این تیم میهمان اراکی خود را با نتیجه ۱-۳ مغلوب کرد و به لطف این برد به رده پانزدهم صعود کرد. داماش در رشت برابر فولاد متوقف شد تا به همراه ، فولاد پاس و گیتی پسند مربع تیم های ته جدولی را تشکیل دهند. آلومینیوم هرمزگان هم که پیش از این سقوطش به دسته دوم مسجل شده بود با یک گل برابر ایران جوان شکست خورد و تیم های نفت مسجد سلیمان و گل گهر هم با تساوی ۱-۱ به پایان رسید.
گیتی پسند اصفهان صفر – پیکان تهران صفر ؛ یک امتیاز ارزشمند پیکان
دیدار تیم های گیتی پسند و پیکان پس از ۹۰ دقیقه بدون گل به پایان رسید. پیکان که صدر جدول را در اختیار دارد در مصاف با میزبان خود بازی محتاطانه ایی را به نمایش گذاشت تا با کسب یک امتیاز ارزشمند همچنان صدر جدول را در اختیار خود داشته باشد. این تساوی برای گیتی پسند که در خطر سقوط قرار دارد نتیجه خوبی نبود چون باعث سقوط یک پله ایی گیتی و قرار گرفتن آنها بین ۵ تیم قعر نشین شد.
نتیجه دیدار رفت : پیکان تهران ۲ – گیتی پسند اصفهان صفر
داماش گیلان صفر –  فولاد یزد صفر ؛ تساوی مرگبار 
در حالیکه داماش و فولاد برای فرار از قعر جدول به ۳ امتیاز این بازی نیاز داشتند زورشان به هم نرسید و پس از ۹۰ دقیقه به تساوی بدون گل رسیدند. با این تساوی فولاد و داماش در همان رده هجدهم و نوزدهم باقی ماندند تا کماکان سایه مرگ بالای سرشان باقی بماند.
نتیجه دیدار رفت : فولا یزد ۱ – داماش گیلان صفر
پاس همدان ۱ –  خونه به خونه بابل ۱  ؛ تساوی به سود رقیبان
گل ها : تورج جعفری (۵) برای پاس – روح اله باقری (۲۸) برای خونه به خونه
دیدار پر برخورد و پر حاشیه تیم های پاس و خونه به خونه که در هر نیمه یک اخراجی داشت در نهایت ۱-۱ به پایان رسید. پاسی ها که در همان دقایق نخست بازی دروازه تیم مدعی خونه به خونه را گشوده بود پس از آن با اشتباه داوری که شاهوراقی را اخراج کرد ۱۰ نفره شد تا روح اله باقری روی یک ضربه ایستگاهی گل تساوی را به آنها تحمیل کند. بازی در نیمه اول ۱-۱ تمام شد. در نیمه دوم خونه به خونه برای زدن گل دوم دروازه پاس را تهدید کرد ولی با اخراج بازیکنش و ۱۰ نفره شدن رو به بازی بسته آورد و در دقایق باقی مانده هر دو تیم با احتیاط بازی را ادامه دادند تا این دیدار هم با نتیجه تساوی به پایان برسد.
نتیجه دیدار رفت : خونه به خونه بابل ۱ – پاس همدان صفر
پارسه تهران صفر- ماشین ساری تبریز صفر؛  ترس ماشین
تیم ماشین سازی که در نیم فصل دوم با ارایه بازی های تهاجمی و شجاعانه تا رده دوم جدول بالا آمده بود در دیدار با پارسه قعر جدولی نتوانست بازی همیشگی اش را به نمایش بگذارد و با این تیم به تساوی بدون گل رسید. این دیدار که مارکار آقاجانیان(مربی تیم ملی) و فرشاد احمد زاده (بازیکن پرسپولیس) تماشاگران ویژه آن بودند پارسه تلاش زیادی برای باز کردن دروازه میهمان تبریزی اش داشت ولی بازی منطقی شاگردان خطیبی مانع باز شدن دروازه ماشین شد تا این تیم با یک امتیاز شیرین راهی تبریز شوند.
نتیجه دیدار رفت : ماشین سازی تبریز ۱ – پارسه تهران ۱
شهرداری اردبیل ۳ –  آلومینیوم اراک ۱ ؛ 
گل ها : محمد نزهتی (۵)، علیرضا قاسمی (۵۴) و رضا معقولی (۸۴) برای شهرداری اردبیل – روح اله عرب (۶۷) برای آلومینیوم اراک
شاگردان احد شیخ لاری با ارایه بازی زیبا و تهاجمی یکی از سر سخت ترین تیم های لیگ یک را با نتیجه ۱-۳ شکست دادند تا به لطف سه امتیاز این دیدار به رده پانزدهم صعود کرده و موقتاً از منطقه سقوط دور شوند. شهرداری چی ها که نیاز مبرمی به پیروزی داشتند خیلی زود توسط محمد تزهتی بازیکن انزلی چی و سرشناس خود دروازه رکورد دار تساوی لیگ را گشودند تا آلومینیوم روز سختی را پیش رو داشته باشد. بازی در نیمه اول با همین تک گل به پایان رسید اما شهرداری در ابتدای شروع نیمه دوم دومین گلش را هم به ثمر رساند تا خیالش از برد آسوده شود. پس از این گل شاگردان مهابادی برای جبران نتیجه هجومی تر شدند و توانستند توسط روح اله عرب یکی از گل ها را پاسخ دهند اما در ادامه بازی رضا معقولی با زدن گل سوم پرونده بازی را با نتیجه ۱-۳ به سود شهرداری بست تا این تیم ۳۸ امتیازی شده به رده پانزدهم صعود کند.
نتیجه دیدار رفت : آلومینیوم اراک ۳ – شهرداری اردبیل صفر

نساجی مازندران ۱ –  مس رفسنجان ۱ ؛ خروج نساجی از جمع مدعیان 
گل ها : امین شجاعیان (۸۵) برای نساجی – احسان پیر هادی (۲۵) برای مس رفسنجان
مس رفسنجان که آرام آرام خود را به جمع سه تیم بالای جدول نزدیک می کرد در دیدار با نساجی هم شروع خوبی داشت و توانست در همان نیمه اول دروازه میزبان خود را باز کند و این نتیجه را تا دقیقه ۸۵ هم حفظ کرده بود تا اینکه امین شجاعیان با گل خود بازی را به تساوی کشاند. با این تساوی نساجی از حلقه مدعیان خارج شد.
در حاشیه : احسان پیر هادی زننده گل مس رفسنجان پس از باز کردن دروازه نساجی بدون اینکه شادی کند به سمت عکس مهرداد اولادی رفته و با بوس کردن تصویر مهرداد  باعث زنده شدن یاد این بازیکن از دست رفت شد. این حرکت پیر هادی باعث شد تا برای اولین بار طرفداران نساجی زننده گل حریف را تشویق کنند.
حمید کاظمی ؛ مهاجم نساجی و آقای گل بازی ها که از تعویضش ناراضی بود مستقیم راهی رختکن شد.
نتیجه دیدار رفت : مس رفسنجان ۴ – نساجی مازندران ۱
فجر سپاسی شیراز ۵ –  خیبر خرم آباد ۲ ؛ 
گل ها : علی غلامرضا پور (۳۳) ، احمد حسن زاده (۴۵) ، مهدی کریمیان (۵۹) ، ابراهیم صالحی (۶۳) و مصطفی ماهی (۴+۹۰) برای فجر سپاسی شیراز – مهدی عبدی (۳۱) و محمود قائد رحمتی (۵۲) برای خیبر خرم آباد
فجر سپاسی که می دانست برای تثبیت جایگاه سومی اش چاره ایی جزء شکست دادن خیبر ندارد با چهره ایی تهاجمی برابر تیم سرسخت خیبر صف آرایی کرد اما بر خلاف جریان بازی در دقیقه ۳۱ دروازه اش باز شد اما این گل عاملی شد تا فجری ها تهییج شده در نهایت با نتیجه پرگل ۲-۵ برابر خیبر به پیروزی دست یابند.
نتیجه دیدار رفت : خیبر خرم آباد ۱ – فجر سپاسی شیراز ۲
مس کرمان ۱ –  نفت آبادان ۲ ؛ نفت کرمان را به آتش کشید
گل ها : کیوان امرایی (۷۲) برای مس کرمان – میلاد جهانی (۳۰) و محمدرضا پور محمد (۷۲) برای نفت آبادان
نفت آبادان با پیروزی خیره کننده برابر تیم مدعی مس آنهم در کرمان شگفتی ساز هفته سی و پنجم شد. نفتی ها که می دانستند برای جای گرفتن بین سه تیم بالای جدول باید مس را شکست دهند بر خلاف پیش بینی ها از همان شروع مسابقه دروازه مس را به توپ بست تا اینکه توسط میلاد جهانی موفق به باز کردن دروازه مس شدند. نیمه اول با پیروزی نفت به پایان رسید. در نیمه مربیان بازهم نفت به گل دست یافت ولی دو دقیقه بعد در حالیکه نفتی ها در هیجان گل دوم بودند کیوان امرایی با فرار از عمق دفاع یکی از گل های خورده مس را تلافی کرد. در ادامه مسابقه دست نشان با چند تغییر جزیی باعث شد تا سازمان دفاعی نفت منسجم تر شده تا در خانه مس به یک برد ارزشمند دست یابند.
نتیجه دیدار رفت : نفت آبادان ۱ – مس کرمان ۲
ایران جوان بوشهر ۱– آلومینیوم هرمزگان صفر ؛ بازی جوانمردانه بندری ها
گل : امین مشایخ (۷۱)
دو تیم بندری ایران جوان و آلومینیوم با آنکه دیدارشان تشریفاتی بود اما با اینحال بازی محکم و جانداری برابر هم انجام داند. آلومینوم که پیش از این راهی دسته دوم شده بود اما بدون توجه به شرایط جدول بازی جانداری برابر ایران جوان به نمایش گذاشت.
نتیجه دیدار رفت : آلومینیوم هرمزگان صفر – ایران جوان بوشهر صفر
نفت مسجد سلیمان ۱ – گل گهر سیرجان ۱ ؛ مسجد سلیمان هم ماندنی شد
گل ها : احمد داودی (۳۸) برای نفت آبادان – امجد شکوه مقام (۵۹) برای گل گهر
تیم نفت مسجد سلیمان که روی کاغذ شانس صعود داشت با تساوی برابر گل گهر عملاً از جمع مدعیان خارج شد تا همانند گل گهر در سه هفته آینده برای انجام وظیفه و پر کردن جدول مسابقات در بزی ها شرکت کند.
نتیجه دیدار رفت : گل گهر سیرجان صفر – نفت مسجد سلیمان صفر