فرنگی کاران نوجوان به مقام سوم تورنمنت آذربایجان رسیدند
فرنگی کاران نوجوان به مقام سوم تورنمنت آذربایجان رسیدند

به گزارش یوپنا، رقابت هاي بين المللي كشتي آزاد و فرنگي نوجوانان و جوانان جام فدراسيون آذربايجان با برگزاري مسابقات كشتي فرنگي نوجوانان در شهر باكو آذربايجان آغاز شد.    در پايان رقابت هاي روز نخست تيم كشتي فرنگي ايران با كسب ۲ مدال طلا، ۳ نقره و ۴ برنز و ۷۱ امتياز به مقام سوم […]

به گزارش یوپنا، رقابت هاي بين المللي كشتي آزاد و فرنگي نوجوانان و جوانان جام فدراسيون آذربايجان با برگزاري مسابقات كشتي فرنگي نوجوانان در شهر باكو آذربايجان آغاز شد. 
 
در پايان رقابت هاي روز نخست تيم كشتي فرنگي ايران با كسب ۲ مدال طلا، ۳ نقره و ۴ برنز و ۷۱ امتياز به مقام سوم رسيد. تيم هاي آذربايجان و گرجستان به ترتيب با ۹۲ و ۹۰ امتياز اول و دوم شدند. 
 
در اين رقابت ها محمد مهرابي و نويداله قلي نوسي در اوزان ۴۶ و ۱۰۰ كيلوگرم به مدال طلا رسيدند، محمدمهدي خوشبخت، حسين فروزنده و محمدرضا بادكان در اوزان ۶۶، ۷۶ و ۸۵ كيلوگرم صاحب مدال نقره شدند و محمد مهدي شعباني، ابوالفضل زينتي رفاه، بهرام معروف خاني و علي اكبر يوسفي در اوزان ۵۰، ۵۸، ۶۳ و ۱۰۰ كيلوگرم به مدال برنز رسيدند. 
 
 
نتايج كشتي گيران كشورمان در اين رقابت ها  كه با حضور تيم هاي از كشورهاي آذربايجان، بلاروس، اوكراين، ازبكستان، قرقيزستان، گرجستان، بلغارستان، روسيه، عراق، تركيه و قزاقستان برگزار مي شود، به شرح زير است: 
 
 
در وزن ۴۲ كيلوگرم ايران نماينده اي نداشت. 
 
در وزن ۴۶ كيلوگرم محمد مهرابي با شكست حريفان به ديدار فينال رسيد و در اين ديدار  نيز مقابل فايل اسكندراف از آذربايجان با نتيجه ۹ بر ۵ به پيروزي رسيد و با شايستگي به مدال طلا دست يافت. 
 
در وزن محمد هادي شعباني در ديدار رده بندي مقابل سهراب ساريف از آذربايجان با نتيجه ۶ بر ۴ به برتري رسيد و صاحب مدال برنز شد. 
در وزن ۵۴ كيلوگرم حسين جاويدي نماينده كشورمان به عنواني دست نيافت. 
 
در وزن ۵۸ كيلوگرم بهرام معروف خاني در ديدار رده بندي با نتيجه ۸ بر صفر حبيب بشيراف از آذربايجان را شكست داد و به مدال برنز رسيد در همين وزن سياوش منصور ينگنجه در ديدار رده بندي مقابل اوتار آبولادزه از گرجستان با نتيجه ۹ بر صفر شكست خورد و پنجم شد. 
 
در وزن ۶۳ كيلوگرم ابوالفضل زينتي رفاه به ديدار رده بندي رسيد كه در اين ديدار با نتيجه ۱۰ بر يك سارخان كريم اف از آذربايجان را شكست داد و صاحب مدال برنز شد.  
 
در وزن ۶۹ كيلوگرم محمد مهدي خوشبخت با شكست تمام حريفان به ديدار نهايي رسيد اما در اين ديدار با نتيجه ۲ بر صفر مغلوب يولوي غني زاده از آذربايجان شد و به مدال نقره رسيد.  
 
در وزن ۷۶ كيلوگرم حسين فروزنده در ديدار فينال با نتيجه ۶ بر يك مقابل لوكا خوتسيشويلي از گرجستان شكست خورد و به مدال نقره بسنده كرد. 
در وزن ۸۵ كيلوگرم حميدرضا بادكان در ديدار فينال با نتيجه سه بر سه تهران امين زاده از آذربايجان شد و به مدال نقره سيد. 
 
در وزن ۱۰۰ كيلوگرم نويداله قلي نوه با شكست حريفان به ديدار فينال رسيد و در اين ديدار نيز با نتيجه ۵ بر ۲ از سد صبا تستكسلادزه از گرجستان گذشت و صاحب مدال طلا شد در همين وزن علي اكبر يوسفي در ديدار رده بندي با نتيجه ۱۰ بر صفر از سد تاريش آبيلوف از آذربايجان گذشت و به مدال برنز رسيد. 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان