بسته جدید دولت برای درمان زوج های نابارور/ تاسیس و نوسازی بخش های ناباروری در شهرستان های محروم/ واردات داروهای خارجی ناباروری متوقف شده است
بسته جدید دولت برای درمان زوج های نابارور/ تاسیس و نوسازی بخش های ناباروری در شهرستان های محروم/ واردات داروهای خارجی ناباروری متوقف شده است

در راستای اجرایی شدن سیاست های افزایش جمعیت قرار است بسته ای از سوی دولت اعلام شود تا بر اساس آن هزینه اولین دوره IVF و ۲ سیکل فریز در زوجین نابارور پرداخت شود، همچنین تاسیس و نوسازی بخش های درمان ناباروری گامی در جهت افزایش جمعیت محسوب می شود. اشرف آل یاسین؛ رییس بخش زنان […]

در راستای اجرایی شدن سیاست های افزایش جمعیت قرار است بسته ای از سوی دولت اعلام شود تا بر اساس آن هزینه اولین دوره IVF و ۲ سیکل فریز در زوجین نابارور پرداخت شود، همچنین تاسیس و نوسازی بخش های درمان ناباروری گامی در جهت افزایش جمعیت محسوب می شود.

اشرف آل یاسین؛ رییس بخش زنان و زایمان بیمارستان دکتر شریعتی در گفت و گو با خبرنگار سلامت خبرگزاری یوپنا، گفت:  در راستای اجرایی شدن سیاست های افزایش جمعیت قرار است بسته ای از سوی دولت اعلام شود تا بر اساس آن هزینه اولین دوره IVF و ۲ سیکل فریز زوجین نابارور پرداخت شود. این بسته شامل زنان نابارور تا ۴۲ سال می شود.

وی افزود: همچنین قرار است بخش های نازایی دربیمارستان ها و مراکز درمان ناباروری دولتی ایجاد شود که شامل تاسیس بخش های تازه در شهرستان هایی مانند زاهدان و زابل می شود. از طرفی بودجه ای نیز برای نوسازی بخش های نازایی اختصاص پیدا کرده است.

رییس بخش زنان و زایمان بیمارستان دکتر شریعتی، خاطر نشان کرد: با این که وزارت بهداشت برای اجرای این طرح هزینه ها را پرداخت کرده است اما تاکنون خبری از اجرایی شدن آن نیست.

وی با ابراز ناخرسندی از توقف واردات داروهای ناباروری خارجی، اظهار داشت: با وجود نیاز به داروهای خارجی برای درمان ناباروری، اکنون واردات این داروها متوقف شده است. این اقدام با هدف حمایت از داروهای ایرانی صورت گرفته است در حالی که کیفیت داروهای ایرانی در درمان ناباروری مناسب نیست.

 مدیر گروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، ادامه داد: بر این اساس اجازه واردات داروهای ناباروری را نمی دهند و می گویند باید داروی ایرانی را مصرف کنید.

وی خاطر نشان کرد: اکنون پوشش بیمه ای برای داروی ایرانی است و در صورت مصرف داروهای خارجی ما به التفاوت آن پرداخت می شود.

انتهای پیام