علاقه مند به سرمایه گذاری مشترک صنعتی بامالزی هستیم
علاقه مند به سرمایه گذاری مشترک صنعتی بامالزی هستیم

وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: علاقه مندیم شرکت های خارجی به ایران بیایند و سرمایه گذاری مشترک داشته باشند و با تولید محصولات مشترک ، آن را از ایران به سایر کشورها صادر کنیم.  مهندس محمد رضا نعمت زاده در دیدار با  آقای سری عنیفه  امان  وزیر امور خارجه کشور مالزی ؛ با بیان این […]

وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: علاقه مندیم شرکت های خارجی به ایران بیایند و سرمایه گذاری مشترک داشته باشند و با تولید محصولات مشترک ، آن را از ایران به سایر کشورها صادر کنیم.

 مهندس محمد رضا نعمت زاده در دیدار با  آقای سری عنیفه  امان  وزیر امور خارجه کشور مالزی ؛ با بیان این مطلب ؛ افزود : کشور مالزی دارای ظرفیت های خوبی در صنایع مختلف است که جمهوری اسلامی ایران می تواند در این زمینه ها  همکاری نموده و سرمایه گذاری مشترک در پروژه های مختلف انجام دهد، چرا که اگر توانایی هایمان را به اشتراک بگذاریم به هم افزایی قابل توجهی خواهیم رسید.
وزیر صنعت، معدن وتجارت یادآور شد : کشور ایران و مالزی می تواند در زمینه تولید مشترک غذای حلال اقدام نموده و آن را به سایر کشورهایی که متقاضی هستند ، صادر کند؛ همچنین همکاری در زمینه گردشگری و ساخت هتل های حلال نیز می تواند از دیگر محورهای همکاریمان با کشور مالزی باشد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد : ما به دنبال انتقال تکنولوژی مدرن و همکاری پژوهشی (تحقیق و توسعه ) میان مراکز علمی  دو کشور ایران و مالزی هستیم .
مهندس نعمت زاده با بیان اینکه در کشور جمهوری اسلامی ایران جوانان تحصیلکرده فروانی وجود دارد ؛ افزود : باید از این جوانان به عنوان سرمایه بهره بببریم.
وی در پایان گفت:اولویت  سیاست ما در گسترش روابط بین الملل به کشورهای آسیایی و به ویژه آسیایی برمی گردد.
برپایه این گزارش ؛ « آقای سری عنیفه  امان » وزیر امور خارجه کشور مالزی »  نیز در این دیدار گفت: روابط ایران و مالزی بسیار مطلوب است که می بایست تاثیر آن در مناسبات اقتصادی دو کشور تجلی یابد.
« آقای سری عنیفه  امان » با بیان اینکه ما همیشه دوست ایران بوده ایم ، گفت: علاقه مندیم روابط دیرینه مان بطور مجدد احیا شود و جمهوری اسلامی ایران یکی از اولویت های ما برای همکاری است.