دولت از قراردادهای جدید نفتی ایران حمایت می کند
دولت از قراردادهای جدید نفتی ایران حمایت می کند

  معاون اول رئیس جمهوری با حمایت از مدل جدید قراردادهای نفتی، گفت: هم اکنون ایران به سمت توسعه صنعتی پیش می رود که بخش نفت و گاز مهمترین و محوری ترین بخش از اقتصاد ایران محسوب می شود. ، اسحاق جهانگیری در سومین روز از برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، […]

 

معاون اول رئیس جمهوری با حمایت از مدل جدید قراردادهای نفتی، گفت: هم اکنون ایران به سمت توسعه صنعتی پیش می رود که بخش نفت و گاز مهمترین و محوری ترین بخش از اقتصاد ایران محسوب می شود.

، اسحاق جهانگیری در سومین روز از برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران در محل سالن میلاد گفت: سیاست اقتصاد مقاومتی، سیاستی است که می خواهد از تمام ظرفیتهای جهان استفاده کند؛ این اقتصاد خواهان بهره گیری از منابع مالی، بازارهای دنیا و فناوریهای جهان است.

وی افزود: امروز اقتصاد مقاومتی، اقتصادی دانش بنیان و متکی به دانش روز است؛ همچنین اقتصادی است که محور آن، حول بخش خصوصی بوده و عدالت محور است.

معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: در میان بخشهای مختلف، حوزه نفت و گاز و پتروشیمی از مهمترین بخشهایی هستند که اقتصاد مقاومتی در آن قرار گرفته است.

جهانگیری به قراردادهای جدید نفتی اشاره کرد و گفت: ما در این قراردادها به دنبال انتقال دانش و فناوری هستیم تا از تمام ظرفیتهای کشور استفاده کنیم؛ البته باید از مهندسی و تجهیزات ساخت داخل ایران به نحو احسن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: هدف ما و یکی از اولویتهای دولت، جذب سرمایه گذاری مستقیم است و ما از شرکتهایی که در این خصوص با ایران وارد مذاکره می شوند، استقبال می کنیم؛ زیرا اعتقاد داریم با این کار، مدیریت این شرکتها و جذب سرمایه گذاریها نیز در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: بخش نفت و گاز مهمترین و محوری ترین بخش اقتصاد کشور است؛ همانطور که ایران امروز به سمت صنعتی شدن حرکت می کند، صنعت ایران نیز در آینده حول محور نفت و گاز شکل خواهد گرفت.

جهانگیری عنوان کرد: همه مقررات مربوط به قراردادهای نفتی، شفاف و روشن است و سرمایه گذاران با فضایی روشن و آگاه در ایران فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: اصول قراردادهای نفتی در دولت تدوین شد؛ برخی بر این قراردادها نقد وارد کردند که ما در پاسخ به آنها عنوان کردیم که می توانند مطالب خود را به وزارت نفت و دولت بازتاب دهند که دهها جلسه نیز در این باره برگزار شد.

جهانگیری ادامه داد: اصول حاکم بر قراردادهای نفتی، دقیق بوده و برای سرمایه گذاران نیز جذابیت دارد؛ البته اگر این قراردادها نیاز به اصلاح داشته باشد، ظرف یکی دو هفته آینده این اتفاق خواهد افتاد اما فکر نمی کنم که تغییر خاصی در آنها ایجاد شود.

معاون اول رئیس جمهوری تاکید کرد: همه باید کمک کنند تا وزارت نفت با شجاعت قراردادهای جدید نفتی را عملیاتی کند که البته ما نیز از اصول این قراردادها دفاع می کنیم.