افزایش ظرفیت ذخیره سازی فرآورده های نفتی به ۴۰ برابر قدرت پالایشی
افزایش ظرفیت ذخیره سازی فرآورده های نفتی به ۴۰ برابر قدرت پالایشی

معاون وزیر نفت گفت: هم اکنون با وجود ۱۰ هزار کیلومتر خط لوله و ۸۰ میلیون لیتر مخازن ذخیره سازی، ایران توانسته است ظرفیت ذخیره سازی فرآورده های راهبردی خود را به ۴۰ برابر قدرت پالایشی خود برساند.  عباس کاظمی ظهردیروز (۱۹ اردیبهشت ماه) در حاشیه چهارمین روز نمایشگاه بین المللی صنعت نفت در در […]

معاون وزیر نفت گفت: هم اکنون با وجود ۱۰ هزار کیلومتر خط لوله و ۸۰ میلیون لیتر مخازن ذخیره سازی، ایران توانسته است ظرفیت ذخیره سازی فرآورده های راهبردی خود را به ۴۰ برابر قدرت پالایشی خود برساند.

 عباس کاظمی ظهردیروز (۱۹ اردیبهشت ماه) در حاشیه چهارمین روز نمایشگاه بین المللی صنعت نفت در در یک نشست خبری با بیان این که هم اکنون مذاکرات با شرکتهای خارجی برای اجرای طرحهای توسعه ای در پالایشگاههای تهران، تبریز و بندر عباس ادامه دارد، گفت: این طرحها به منظور توسعه و اجرای طرحهای بهینه سازی فرآیند تولید برای کاهش تولید مازوت اجرا می شود.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با اشاره به مذاکرات با شرکتهای خارجی برای همکاری در اجرای طرحهای توسعه ای در پالایشگاه های تهران، تبریز و بندر عباس گفت: اخیرا دولت ضمانت لازم برای سرمایه گذاری خارجی در این پالایشگاه ها را با شرایطی خاص قبول کرده است.

وی افزود: از ابتدای پارسال تاکنون ایران توانسته است صادرات پنج فرآورده اصلی را به صورت پایدار به کشورهای همسایه خود انجام دهد، این درحالی است که در سالهای گذشته صادرات فرآورده به صورت مقطعی انجام می شده است.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با اشاره به این که اولویت ایران در بحث پالایش نفت خام کاهش تولید مازوت و تولید محصولات نفتی با استاندارد یورو ۴ است، گفت: هم اکنون در ۹ پالایشگاه ایران روزانه حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار بشکه نفت خام فرآورش می شود.

کاظمی افزود: تا اواخر هفته آینده تولید بنزین یورو ۴ در پالایشگاه اصفهان به روزانه ۱۲ میلیون لیتر خواهد رسید، از این رو با اتکا به تولید ۱۶ میلیون لیتری بنزین یورو ۴ در پالایشگاه شازند نیز توزیع این نوع بنزین از هشت کلانشهر به ۱۵ شهر همچون رفسنجان، قم، چهابهار و بندر عباس خواهد رسید.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با اشاره به راه اندازی واحد ارتقای کیفیت نفت گاز پالایشگاه لاوان در هفته گذشته گفت: بزودی واحد ارتقای تولید بنزین این پالایشگاه نیز وارد مدار تولید می شود.