بهترین گلزن و بهترین پاسور لالیگا
بهترین گلزن و بهترین پاسور لالیگا

مهاجم اروگوئه ای بارسلونا رکوردی خیره کننده از خود ثبت کرده است. به گزارش "یوپنا"، لوئیس سوارز، مهاجم بارسلونا، با درخشش خیره کننده در دیدار آخر تیمش مقابل گرانادا، علاوه بر فتح عنوان قهرمانی این رقابت ها موفق شد عنوان آقای گلی و آقای پاس گلی رقابت های را نیز به دست آورد.     […]

مهاجم اروگوئه ای بارسلونا رکوردی خیره کننده از خود ثبت کرده است.

به گزارش "یوپنا"، لوئیس سوارز، مهاجم بارسلونا، با درخشش خیره کننده در دیدار آخر تیمش مقابل گرانادا، علاوه بر فتح عنوان قهرمانی این رقابت ها موفق شد عنوان آقای گلی و آقای پاس گلی رقابت های را نیز به دست آورد.

 

 

هت تریک سوارز در دیدار مقابل گرانادا گل های زده این بازیکن را به عدد ۴۰ افزایش داد تا او با ۵ گل اختلاف نسبت به کریستیانو رونالدو، آقای گل لالیگا شود. این اولین باری است از سال ۲۰۰۸ به این سمت که بازیکنی جز رونالدو و مسی توانسته به این عنوان دست پیدا کند.

 

 

سوارز با ارسال ۱۶ پاس گل نیز برای هم تیمی هایش در کنار لیونل مسی، که او نیز ۱۶ پاس گل ارسال کرد، توانست عنوان برترین بازیکن رقابت های لالیگا را از حیث ارسال پاس گل کسب کند. مسی و رونالدو هیچ گاه نتوانسته بودند این دو عنوان را در یک فصل به طور همزمان کسب کنند.

 

البته رسیدن سوارز به عنوان آقای گلی، در چند هفته پایانی فصل به یکی از اهداف تیم بارسا تبدیل شده بود؛ به طوری که مسی و نیمار بارها در موقعیت هایی که می توانستند دروازه حریفان را باز کنند، به سوارز پاس دادند تا او بتواند گلزنی کند.

 

 

 

 

سوارز در مقطعی هم دچار افت شده بود و همین باعث فاصله گرفتن کریس رونالدو در جدول گلزنان شد اما دیدار مقابل دپورتیوو لاکرونیا که در آن سوارز ۴ گل زد و ۳ پاس گل داد، این عقب افتادگی را جبران کرد.

 

اوج گیری دوباره سوارز در هفته های پایانی، در شرایطی که بارسا با چند نتیجه ضعیف، در آستانه از دست دادن قهرمانی قرار گرفته بود، برای کاتالان ها اهمیت زیادی داشت اما آمار کلی این ستاره اروگوئه ای نشان می دهد که او تا چه اندازه در این قهرمانی نقش داشته است. بارسا در سراسر این فصل در لالیگا ۱۱۲ گل به ثمر رساند و سوارز با ۴۰ گل و ۱۶ پاس گل، دقیقا در نیمی از گل ها تاثیر مستقیم داشت.