به گزارش خبرگزاری یوپنا، نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند که برای سفری یک روزه وارد تهران شده است، هنگام ورود به کشورمان در صفحه‌ی توییتر خود نوشت: وارد ایران شدم؛ سرزمینی که با آن پیوندهای تمدنی داریم. امیدواریم بتوانیم همکاری‌های اقتصادی میان کشورهایمان را تقویت کنیم. قرار است همزمان با نخست‌وزیر هند، محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری […]

به گزارش خبرگزاری یوپنا، نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند که برای سفری یک روزه وارد تهران شده است، هنگام ورود به کشورمان در صفحه‌ی توییتر خود نوشت: وارد ایران شدم؛ سرزمینی که با آن پیوندهای تمدنی داریم. امیدواریم بتوانیم همکاری‌های اقتصادی میان کشورهایمان را تقویت کنیم.

قرار است همزمان با نخست‌وزیر هند، محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان نیز وارد تهران شود. همچنین قرار است فردا (دوشنبه) با حضور حسن روحانی و همتایان افغان و هندی وی توافقنامه‌ بندر چابهار میان مقامات عالی سه کشور به امضا برسد.

بر پایه این گزارش، سفر نخست‌وزیر هند به ایران پس از ۱۴ سال انجام می‌شود.

همچنین رئیس‌جمهوری افغانستان بعد از سفر منطقه‌ای خود امشب به تهران می‌آید.

افغانستان و هند در سال‌های گذشته با توجه به سردی روابط این دو کشور با پاکستان درصدد بوده‌اند از بندر راهبردی چابهار به عنوان بدیلی برای بنادر کراچی و گوادر برای دسترسی به دریا استفاده کنند.

هند و افغانستان بندر چابهار را بهترین مسیر برای واردات کالاها و صادرات محصولات خود می‌دانند.